اولین کمپرسور سانتریفیوژ آب خنک ساخت هوایار

اولین کمپرسور سانتریفیوژ آب خنک ساخت هوایار

اولین کمپرسور سانتریفیوژ آب خنک ساخت هوایار مطابق با استاندارد API 672 طراحی گردید. تقریبا از اولین روزی که بحث داخلی سازی کمپرسور سانتریفیوژ دنبال می‌کردیم موضوعی توسط خیلی از همکاران و یا کارفرمایان مطرح می‌شد بحث این بود که آیا شما این کمپرسور را به کارفرمایان نفت و گاز هم فروختید.

ما تقریباً 20 تا 30 عدد از این کمپرسورها را از 4-3 سال پیش به خیلی از کارخانه‌ها و کارفرمایان مختلف فروخته بودیم اما این نوع از کمپرسور برای کارفرمایان نفت و گاز تا حالا ساخته نشده بود با توجه به اینکه استانداردهایی که در صنعت نفت و گاز باید رعایت شود استانداردهایی بسیار سختگیرانه­‌تر است کمپرسور باید اصطلاحاً Full API باشه و براساس استاندارد API 672 و API 617 باشد بر همین اساس ما باید معیارهای سختگیرانه‌تری داشته باشیم.

بعد از این همکاران ما در واحد طراحی و مهندسی هوایار بحث طراحی اولیه را انجام دادند در تیم مهندسی ساخت هوایار شروع به طراحی و تهیه کلیه مدارک مربوط به ساخت شامل: نقشه‌های ساخت، پروسیجرهای تولید و همچنین پروسیجرهای کنترلی بود.

سختگیری کارفرما هم در این زمینه بیشتر بود البته ما به کارفرما حق می‌دهیم چون کارفرما، کارفرمای نفت و گاز است و یک پلنت نفت و گاز برای یک روز هم نمی‌تواند تعطیل باشد  چون خسارت زیادی را وارد می‌کند چالش‌های زیادی وجود داشت که به کمک همکاران هوایاری توانستیم تمامی این چالش‌ها را حل کنیم چه در بخش مهندسی، کارخانه، واحد اجرایی همه دست به دست هم دادند تا اولین کمپرسور multi stage Intergard ساخت داخل ساخته شود.

نوع کمپرسور ساخته شده برای پالایشگاه شیراز کمپرسور HYTB 800، آب خنک (Water Cooled) است.

این کمپرسور به دلیل الزامات خاصی کارفرما و همچنین استاندارد API 672؛ تفاوت‌های عمده‌ای با کمپرسورهای روتین شرکت هوایار دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به بحث ابزارهای دقیق آن نسبت به کمپرسورهای روتین و همچنین کمپرسورهای مشابه‌های آن اشاره نمود که این موضوع سبب پیچیدگی سیستم کنترلی این کمپرسور می‌شود.

بدین ترتیب اولین کمپرسور سانتریفیوژ آب خنک ساخت هوایار مطابق با استاندارد API 672 طراحی گردید. این نقطه شروعی است برای ادامه مسیر هوایار برای ارائه این کمپرسورها در صنعت نفت و گاز کشور

به امید روزهای بهتر برای هوایار و ایرانی سربلند.

شرکت پالایش نفت شیراز یا پالایشگاه شیراز شرکت پالایش نفت ایرانی است، که تأسیسات پالایشی آن شرکت در 22 کیلومتری شیراز و در محدوده شهرستان زرقان واقع شده‌است. ظرفیت طراحی شده این پالایشگاه 40 هزار بشکه در روز می‌باشد. طبق طراحی خوراک نفت خام مورد نیاز به وسیله یک خط لوله 10 اینچ به طول 230 کیلومتر از میدان نفتی گچساران و توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأمین می‌شود.

مراحل طراحی و ساخت این پالایشگاه از سال 1349 شروع شد و در سال 1352 به اتمام رسید و در همان سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. شرکت پالایش نفت شیراز در سال 1352 به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس گردید.

عمده محصولات پالایشگاه شیراز شامل گاز مایع، بنزین، بنزین جت، حلال‌ها، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، وکیوم سلاپس، ایزوریسایکل، ایزوفید، قیر و گوگرد می‌باشد. محصولات این شرکت تحت استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به بازار داخلی عرضه می‌گردد. شرکت پالایش نفت شیراز تقریباً با داشتن سهم 3 درصدی در تولید فراورده های اصلی نفتی، در جایگاه هفتم در میان 10 پالایشگاه کشور قرار گرفته‌است.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...