کمپرسور رفت و برگشتی پروژه سروش مهستان

کمپرسور رفت و برگشتی پروژه سروش مهستان

تجربه کمپرسور رفت و برگشتی پروژه سروش مهستان برای پترو پالایش کنگان تجریه جدیدی برای گروه صنعتی هوایار بود.

پروژه کمپرسور رفت و برگشتی پروژه سروش مهستان شامل 3 دستگاه کمپرسور رفت و برگشتی V-Type فشار کاری 3bar با فلوی کاری 12.000 تا 13.500 نرمال مترمکعب است.

کمپرسورهای رفت و برگشتی پروژه سروش مهستان براساس استاندارد API 618 طراحی و تولید شده است و به منظور افزایش فشار گازهای Flare Gas و HPN یونیت‌های 300 و 800 پترو پالایش کنگان مورد استفاده قرار بگیرند.

به لحاظ ساختاری این پروژه اولین پروژه تولید کمپرسورهای رفت و برگشتی از نوع V-Type در گروه صنعتی هوایار می‌کردیم مهندسی و ساخت این کمپرسورهای به دلیل فشردگی که داشتند سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را داشت.

محدودیت فضا و چیدمان تجهیزاتی که در این اسکید مورد استفاده شده است و همچنین الزامات منطقه خطر که این تجهیزات قرار است در آن نصب شود باعث شد که ما چالش‌هایی زیادی را در پیشرو داشته باشیم که در نهایت با تلاش و دانش تیم مهندسی ما در گروه صنعتی هوایار توانستیم با کم‌ترین میزان ارز بری بر این چالش‌ها فائق گردیم و در نهایت این محصول را تولید کنیم.

این نوع کمپرسورها به خاطر نوع خاص طراحی آن و قرار گرفتن تمام دیوایس‌‌ها در داخل یک اسکید مشترک پیچیدگی خاص خود را داشت و عمده زمان‌های ساخت و مهندسی آن مربوط به جانمایی تمام کامپونت‌ها نظیر نیتروژن، روغن، سیستم هوای ابزار دقیق و سیستم آب خنکی که در کمپرسور تعبیه شده است وتولید آن حدود 4500 نفر طول کشیده است.

از دیگر مزیت‌های این پروژه می‌توان به رسوب دانش فنی و مهندسی و خط تولید کمپرسورهای رفت و برگشتی هوایار در این نوع محصولات اشاره نمود.

شرکت پترو پالایش کنگان به منظور بازیابی اتان ورودی از فاز 12 پارس جنوبی طراحی و در بهمن ماه 1399 به شرح محصولات ذیل افتتاح و راه اندازی گردید. فاز دوم این طرح به منظور تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی این شرکت شامل: واحدهای الفین، پلی اتیلن سنگین (دو واحد)، LLD  و PDH/P.P می‌باشد.

واحدهای الفین و پلی اتیلن سنگین و LLD در مرحله ساخت می‌باشند و پیش بینی می‌گردد در سال 1402 به بهره برداری برسند. واحد PDH/P.P در تیر ماه 1400 شروع گردیده و در فاز مهندسی می‌باشد.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 2 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...