کمپرسور اسکرو هوایار

کلمه اسکرو (screw) در زبان فارسی به معنای پیچیدن، تاب دادن یا پیچاندن است و استفاده از این کلمه بعد از واژه کمپرسور اشاره به نوع چرخ‌دنده‌هایی دارد که کار تراکم هوا را انجام می‌دهند. درواقع هوا توسط چرخ‌دنده‌ها مکش شده و در حین چرخش آن‌ها، هوا متراکم می‌شود.

فهرست

کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور جابجایی است که در آن از پیچ‌های دوار برای فشرده سازی هوا استفاده می‌شود. در مقایسه با کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو هوا را به طور مداوم بدون ضربان فشرده می‌کند. راندمان بالا در لود کامل و بازده پایین در لود کم دارد.

کمپرسورهای هوای اسکرو برای تولید جریان ثابتی طراحی شده‌اند که برای انواع کاربردهای صنعتی ایده آل هستند. کاربردهای پرطرفدار عبارتند از: ماشین‌آلات کوچک، تولید مواد غذایی و نوشیدنی، تولید خودرو، داروسازی و غیره. کمپرسورهای هوای اسکرو به دلیل دوام، کارایی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای مشاغل صنعتی و تجاری ایده‌آل هستند. فرقی نمی‌کند به یک کمپرسور هوا با کوپل مستقیم یا تسمه، سرعت ثابت یا متغیر، اسب بخار کم یا زیاد و CFM نیاز داشته باشید، هوایار مجموعه‌ای جامع از مدل‌ها را برای انتخاب دارد.

برای کشف طیف کامل محصولات کمپرسور هوای اسکرو ما از صفحه محصولات ما دیدن کنید و در مورد اینکه چگونه فناوری‌های ما به بهترین وجه با نیازهای کاری شما مطابقت دارند بیشتر بیاموزید.

کمپرسور هوا اسکرو چگونه کار می‌کند

هنگامی که صحبت از ماشین آلات صنعتی مدرن می‌شود، کمپرسور صنعتی اسکرو چرخشی یکی از پرکاربردترین فناوری‌ها و تجهیزات هستند. کمپرسورهای اسکرو که به دلیل قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری خود شهرت دارند، نیروی کار بسیاری از فرآیندها و کاربردهای صنعتی هستند. این فناوری بادوام برای مجموعه‌ای از وظایف سخت صنعت مناسب است، بدون آن، کسب‌وکارها در سراسر جهان با چالش‌های عملیاتی و مشکلات کارآیی مواجه خواهند شد.

دو اصل اساسی برای تراکم در کمپرسور هوا وجود دارد. یکی از این ها اصل جابجایی مثبت است. انواع کمپرسورهای زیادی وجود دارند که از این روش استفاده می‌کنند که کمپرسورهای اسکرو محبوب ترین آنها هستند.

اصول عملکرد

همانطور که از نام آن پیداست، کمپرسورهای اسکرو دوار از حرکات چرخشی برای فشرده سازی هوا استفاده می‌کنند. در داخل کمپرسور مجموعه‌ای از روتورهای نر و ماده وجود دارد. آنها به گونه‌ای متفاوت طراحی خواهند شد تا وقتی به طور هماهنگ چرخانده شوند، هوا بین آنها محبوس شود. روتور نر دارای لوب‌های محدب و روتور ماده دارای حفره‌های مقعر است. به این ترتیب، آنها می‌توانند بدون برخورد به یکدیگر متصل شوند تا فشرده شوند. علاوه بر این، روتور نر دارای لوب‌های کمی کمتر از ماده خواهد بود، به این معنی که با سرعت بیشتری می‌چرخد و به طور موثر روتور ماده را به حرکت در می‌آورد.

کمپرسور اسکرو هوایار

برخلاف کمپرسورهای پیستونی که از همان اصل فشرده سازی استفاده می‌کنند، عنصر پیچ مجهز به سوپاپ نیست. به این ترتیب، می‌تواند با سرعت شفت بالا کار کند و هیچ تلفات مکانیکی یا حجمی برای ایجاد عدم تعادل وجود ندارد. این بدان معنی است که فناوری پیچ می‌تواند سرعت جریان زیاد را با طراحی فشرده و صرفه جویی در فضا ترکیب کند.

مزیت های کمپرسور اسکرو چیست

کمپرسور هوا اسکرو به عنوان فناوری انتخابی در طیف وسیعی از کاربردها، چیزهای زیادی برای ارائه به مشتریان دارد:

عملکرد مداوم

قابلیت جریان هوا و فشار مداوم را دارند، نیازی به خاموش و روشن شدن ندارند و چرخه کاری ندارند. این بدان معنی است که آنها می‌توانند به طور مداوم با زمان کم یا بدون توقف کار کنند.

نگهداری آسان

با قطعات متحرک و تماس بسیار کم، سایش و پارگی به حداقل می‌رسد. فواصل خدمات طولانی هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد و هرگونه بررسی و تعمیرات معمولی را سریع، آسان و بدون دردسر می‌کند.

عملکرد قدرتمند

کمپرسورهای اسکرو می‌توانند در شرایط چالش برانگیز کار کنند. زیرا سرعت جریان هوای بالایی دارند و می‌توانند در دماهای شدید کار کنند. این بدان معناست که آنها می‌توانند ابزارهای پنوماتیک و تجهیزات سنگین را به راحتی و کارآمد به حرکت درآورند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

این ماشین‌های بادوام پس از گذراندن آزمون زمان، گرمای کمتری تولید می‌کنند و انرژی بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر حفظ می‌کنند. این ویژگی ‌های طراحی کمپرسور اسکرو به این معنی است که ظرفیت کمپرسور را در طول زمان کاهش نمی‌دهند و هزینه طول عمر کمپرسور را پایین نگه می‌دارند.

صدای کم

عملکرد بی‌صدا به دلیل کوچک بودن واحدها و کمبود قطعات متحرک است که آنها را برای نصب در نقطه استفاده مناسب می‌کند.

کمپرسور اسکرو هوایار به گونه ای طراحی شده اند که با هزینه پایین نصب و راه اندازی شوند. پشتیبانی از مشتریان، تعمیر و ارائه خدمات فروش و پس از فروش اعتقاد و سیاست کاری تیم کمپرسور شرکت هوایار است.

سوالات متداول

کمپرسور اسکرو یک نوع کمپرسور جابجایی است که در آن از پیچ‌های دوار برای فشرده سازی هوا استفاده می‌شود. در مقایسه با کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرو هوا را به طور مداوم بدون ضربان فشرده می‌کند. راندمان بالا در لود کامل و بازده پایین در لود کم دارد.

هنگامی که صحبت از ماشین آلات صنعتی مدرن می‌شود، کمپرسور صنعتی اسکرو چرخشی یکی از پرکاربردترین فناوری‌ها و تجهیزات هستند. کمپرسورهای اسکرو که به دلیل قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری خود شهرت دارند، نیروی کار بسیاری از فرآیندها و کاربردهای صنعتی هستند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...

کمپرسور اسکرو نیز مانند هر کمپرسور دیگری انواع مخصوص به خود را دارد. البته این نکته را باید اشاره کرد که شرکت‌های سازنده بنا به سیاست خود این کمپرسور را به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند، مثلاً بعضی بر اساس اندازه مخزن یا بعضی بر اساس سیستم محرک چرخ‌دنده‌ها این گروه‌ بندی را ایجاد می‌کنند. به‌طورکلی دو نوع کمپرسور اسکرو هوایار وجود دارد که عبارتند از:

کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسور اسکرو (Screw Compressor) ما به گونه ای طراحی شده اند که با هزینه پایین نصب و راه اندازی شوند. پشتیبانی از مشتریان و ارائه خدمات فروش و پس از فروش اعتقاد و سیاست کاری تیم کمپرسور شرکت هوایار است.

کمپرسور اسکرو بدون روغن

کمپرسور اسکرو بدون روغن (Oil Free Screw Compressor) یا اویل فری معمولا برای کاربردهای حساس استفاده می شوند. در واقع وقتی کیفیت هوا برای فرایند تولید و محصول نهایی بسیار با اهمیت باشد.

ارتباط با ما

هوایار به منظور دفاع از حقوق مشتریان و جهت پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای آن ها اقدام به راه اندازی واحد ارتباط با مشتریان نموده است.