سیلندر ذخیره سی ان جی

سیلندر ذخیره سی ان جی شامل مجموعه‌ای از سیلندرهای ذخیره گاز طبیعی می‌باشند که در یک استراکچر جانمایی می‌شوند. این سیلندرها به وسیله یک سیستم تیوبینگ و مجموعه از کانکتورها و منیفولدها (Connector & Manifold) به هم متصل شده‌اند.

سیلندر ذخیره
سیلندر ذخیره سی ان جی

سیلندرهای ذخیره پکیج CNG (Basket) شامل مجموعه‌ای از سیلندرهای ذخیره گاز طبیعی می‌باشند که در یک استراکچر جانمایی می‌شوند. این سیلندرها به وسیله یک سیستم تیوبینگ و مجموعه از کانکتورها و منیفولدها (Connector & Manifold) به هم متصل شده‌اند.

سیلندر ذخیره سی ان جی شامل مجموعه‌ای از سیلندرهای ذخیره گاز طبیعی می‌باشند که در یک استراکچر جانمایی می‌شوند. این سیلندرها به وسیله یک سیستم تیوبینگ و مجموعه از کانکتورها و منیفولدها (Connector & Manifold) به هم متصل شده‌اند.

با توجه به ظرفیت کمپرسور CNG تعداد بسکت‌ها نیز متفاوت خواهد بود (عموماً به ازای هر 500 Nm3/hr یک پکیج 24 تایی در نظرگرفته می‌شود). در یک پکیج CNG رطوبت گاز ورودی به وسیله خشک کن (Gas Dryer) حذف می‌گردد و گاز خشک به وسیله کمپرسور رفت و برگشتی فشرده و سپس در بسکت‌ها ذخیره می‌شود. بسکت‌ها به توزیع کننده‌های سوخت گیری (Dispenser) متصل شده و باعث می‌شوند که در حین سوخت گیری ماشین‌ها به صورت همزمان، افت فشار رخ ندهد.

مشخصات سیلندرهای ذخیره گاز

  • سیلندرها به صورت بدون درز و به وسیله فرایندهای پیچیده شکل دهی از لوله‌های بدون درز ساخته می‌شوند.
  • سیلندرهای ذخیره به سه حالت low، medium و high تقسیم می‌شود که در حین سوخت گیری به تدریج فشار مخزن خودرو به مقدار مورد نظر برسانند تا کمپرسور فشار کمتری را متحمل شود.
  • بسکت‌ها از نظر تعداد سیلندر به صورت حداکثر 27 عدد در یک استراکچر تولید می‌شوند. تعداد سیلندرها با توجه به نیاز مشتری قابلیت کاهش و یا افزایش را دارد.
  • متریال استفاده شده در ساخت سیلندرها از فولادهای کرم – مولیبدنی می‌‎باشد.
  • حداکثر فشار کاری سیلندرها 275 bar می‌باشد.
  • ظرفیت سیلندرها 80 لیتر می‌باشد.
  • با توجه به اینکه سیلندرها تحت فشارهای بالا کار می‌کنند به منظور افزایش نکات ایمنی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، افزایش فشار داخل سیلندرها به هنگام افزایش دمای گاز از طریق شیرهای PSV کنترل می‌گردد. از طرفیsafety valve های منیفولدها نیز از افزایش فشار پکیج جلوگیری می‌نمایند.

همچنین این سیلندرها در شرکت هوایار به صورت مجموعه‌ای از سیلندرها در قالب یک اسکید (Basket) قابلیت تولید برای سایر گازها مانند نیتروژن، در فشارهای مختلف و تعداد مورد نیاز مشتری را دارد.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...

سوالات متداول

با توجه به ظرفیت کمپرسور CNG تعداد بسکت‌ها نیز متفاوت خواهد بود (عموماً به ازای هر 500 Nm3/hr یک پکیج 24 تایی در نظرگرفته می‌شود)

در یک پکیج CNG رطوبت گاز ورودی به وسیله خشک کن (Gas Dryer) حذف می‌گردد و گاز خشک به وسیله کمپرسور رفت و برگشتی فشرده و سپس در بسکت‌ها ذخیره می‌شود. بسکت‌ها به توزیع کننده‌های سوخت گیری (Dispenser) متصل شده و باعث می‌شوند که در حین سوخت گیری ماشین‌ها به صورت همزمان، افت فشار رخ ندهد.

متریال استفاده شده در ساخت سیلندرها از فولادهای کرم – مولیبدنی می‌‎باشد.

مقالات مرتبط

ایستگاه‌ متوسط سی ان جی
فهرست ایستگاه‌ متوسط سی ان جی به واسطه ی استفاده در شهرهایی با محدودیتهای مکانی...
دسته بندی کمپرسور پیستونی
فهرست در این مقاله انواع دسته بندی کمپرسور پیستونی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اصول...
انواع کمپرسور رفت و برگشتی
از حدود 200 سال پیش، زمانی که نیاز به تراکم گاز در صنعت به وجود...

واحد فروش

خدمات پس از فروش

دیتاشیت

دیتاشیت

کاتالوگ

کاتالوگ