کمپرسور هوا رفت و برگشتی

کمپرسور هوا رفت و برگشتی که گاهی اوقات آنها را فقط کمپرسور پیستونی می‌نامند، از اولین ماشین‌هایی بودند که برای هوای فشرده اختراع شدند. طراحی آنها با پیشرفت تکنولوژی و مواد به طور مداوم در حال اصلاح است و تا به امروز نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از صنایع برای نیازهای هوای فشرده خود به کمپرسورهای رفت و برگشتی متکی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کمپرسور هوا رفت و برگشتی

کمپرسور هوا رفت و برگشتی که گاهی اوقات آنها را فقط کمپرسور پیستونی می‌نامند، از اولین ماشین‌هایی بودند که برای هوای فشرده اختراع شدند. طراحی آنها با پیشرفت تکنولوژی و مواد به طور مداوم در حال اصلاح است و تا به امروز نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از صنایع برای نیازهای هوای فشرده خود به کمپرسورهای رفت و برگشتی متکی هستند.

کمپرسورهای پیستونی رفت و برگشتی که گاهی اوقات آنها را فقط کمپرسورهای پیستونی می‌نامند، از اولین ماشین‌هایی بودند که برای هوای فشرده اختراع شدند. طراحی آنها با پیشرفت تکنولوژی و مواد به طور مداوم در حال اصلاح است و تا به امروز نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از صنایع برای نیازهای هوای فشرده خود به کمپرسورهای رفت و برگشتی متکی هستند.

از محبوب‌ترین فن‌آوری‌های کمپرسور هوا، مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین و نسبتاً ارزان‌ترین نوع آن، کمپرسور پیستونی یا رفت و برگشتی است. باید دانست که فناوری کمپرسورهای رفت و برگشتی مدرن امروزی در بهره‌وری‌های صنعتی یک واقعیت است. اکثر کمپرسورهای پیستونی کوچک تا متوسط (روغنی یا بدون روغن)، که معمولاً بین 0.55 تا 15 کیلو وات متغیر هستند، نیازهای طیف گسترده‌ای از کاربران نهایی را برآورده می‌کنند.

کمپرسورهای رفت و برگشتی صنعتی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از بسیاری از فرآیندها هستند و نیاز به آنها سال به سال در حال افزایش است. می‌توانید آنها را در پالایشگاه‌ها، تبرید، نفت و گاز، تولید مواد شیمیایی، خودروسازی، کشاورزی، جراحی پزشکی و غیره استفاده کنید. کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی کمپرسورهای از نوع جابجایی مثبت هستند به این معنی که وقتی حجم هوا به طور مکانیکی کاهش می‌یابد، افزایش متناظر در فشار رخ می‌دهد. کمپرسورهای رفت و برگشتی از پیستون برای فشرده سازی هوا استفاده می‌کنند.

کمپرسور هوا رفت و برگشتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

برای کاربردهای هوای فشرده در مقیاس کوچک (عموماً زیر 15 کیلو وات) کمپرسورهای رفت و برگشتی با قابلیت اطمینان بالای کارکردی، انعطاف پذیری، هزینه کارکرد و تعمیرات پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به درخواست مشتری، این کمپرسورها می‌تواند غیر روغنی یا از نوع روغنی باشد. طراحی این کمپرسورها به صورت فشرده می‌باشند به طوری که در فضای کوچک جانمایی می‌شوند و با حداقل قطعات متحرک، دارای کمترین میزان استهلاک و تعمیر و نگهداری می‌باشند

برای فشارهای بالاتر و عموماً تا 350 بار، کمپرسورهای رفت و برگشتی هوا (اصطلاحاً بوسترهای هوا) به علت بازده بالاتر بهترین انتخاب می‌باشند. در این مورد، هوایار می‌تواند بهینه‌ترین سرویس‌ها را برای مشتری از شروع درخواست تا اتمام طول عمر محصول فراهم نماید. این کمپرسورها در مجموعه هوایار بر اساس استانداردهای بین المللی و مشخصات مورد نیاز مشتری قابلیت ساخت و تأمین را دارد.

مزایای کمپرسور هوا رفت و برگشتی

برخی از مزایای حیاتی کمپرسور هوای رفت و برگشتی عبارتند از:

  • فشار و توان بالا: کمپرسورهای رفت و برگشتی می‌توانند فشار و انرژی بالا تولید نمایند.
  • هزینه نگهداری کم: این کمپرسورها قطعات متحرک کمتری نسبت به سایرین دارند که منجر به فرسایش و تعویض قطعه کمتر می‌شود.
  • راندمان بهبود یافته: کمپرسورهای رفت و برگشتی را می‌توان به صورت متناوب استفاده کرد و نیازی به کار مداوم ندارند. آنها قدرت بالایی را در سطوح انرژی پایین تولید می‌کنند و می‌توانند به کاهش خروجی شما کمک کنند. زمانی که به طور مکرر روشن و خاموش می‌شوند بهترین استفاده را دارند.
  • عمر طولانی‌تر محصول: از آنجایی که این کمپرسورها به طور مکرر کار نمی‌کنند، کمتر نیاز به تعمیر دارند لذا می‌توانید عمر بیشتری دارند.
  • طراحی جمع و جور: این کمپرسورها نسبت به سایر تکنولوژی ها کوچک‌تر هستند که این موضوع حمل و نقل و قرار گرفتن آنها در نزدیکی محل کار را آسان می‌کند. اگر در نفت و گاز کار می‌کنید، یک کمپرسور با این خصوصیت می‌تواند برای چندین کارگاه استفاده گردد.
خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...

سوالات متداول

برای کاربردهای هوای فشرده در مقیاس کوچک (عموماً زیر 15 کیلو وات) کمپرسورهای رفت و برگشتی با قابلیت اطمینان بالای کارکردی، انعطاف پذیری، هزینه کارکرد و تعمیرات پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به درخواست مشتری، این کمپرسورها می‌تواند غیر روغنی یا از نوع روغنی باشد. طراحی این کمپرسورها به صورت فشرده می‌باشند به طوری که در فضای کوچک جانمایی می‌شوند و با حداقل قطعات متحرک، دارای کمترین میزان استهلاک و تعمیر و نگهداری می‌باشند برای فشارهای بالاتر و عموماً تا 350 بار، کمپرسورهای رفت و برگشتی هوا (اصطلاحاً بوسترهای هوا) به علت بازده بالاتر بهترین انتخاب می‌باشند. در این مورد، هوایار می‌تواند بهینه‌ترین سرویس‌ها را برای مشتری از شروع درخواست تا اتمام طول عمر محصول فراهم نماید. این کمپرسورها در مجموعه هوایار بر اساس استانداردهای بین المللی و مشخصات مورد نیاز مشتری قابلیت ساخت و تأمین را دارد.

برخی از مزایای حیاتی کمپرسور هوای رفت و برگشتی عبارتند از:
فشار و توان بالا، هزینه نگهداری کم، راندمان بهبود یافته، عمر طولانی‌تر محصول، طراحی جمع و جور

می‌توانید آنها را در پالایشگاه‌ها، تبرید، نفت و گاز، تولید مواد شیمیایی، خودروسازی، کشاورزی، جراحی پزشکی و غیره استفاده کنید.
کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی کمپرسورهای از نوع جابجایی مثبت هستند به این معنی که وقتی حجم هوا به طور مکانیکی کاهش می‌یابد، افزایش متناظر در فشار رخ می‌دهد. کمپرسورهای رفت و برگشتی از پیستون برای فشرده سازی هوا استفاده می‌کنند.

مقالات مرتبط

فیلم روش های کاربردی نگهداری و تعمیرات کمپرسورهای رفت و برگشتی
فیلم روش های کاربردی نگهداری و تعمیرات کمپرسورهای رفت و برگشتی که از سری سخنرانی...
کمپرسور هوا و سایزینگ آن
فهرست سایزینگ درست کمپرسور هوا (Air Compressor) جدید شما، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هاست. مانند هر...
انواع کمپرسور رفت و برگشتی
از حدود 200 سال پیش، زمانی که نیاز به تراکم گاز در صنعت به وجود...

واحد فروش

خدمات پس از فروش

دیتاشیت

دیتاشیت

کاتالوگ

کاتالوگ