مصاحبه مدیر فروش فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز هوایار با نفت ما

مصاحبه مدیر فروش فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز هوایار با نفت ما

مدیر فروش دپارتمان فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز هوایار در گفت و گو با “نفت ما” تصریح کرد: (بخش ۱)

استفاده تمامی شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی از محصولات هوایار

هوایار در خدمات‌دهی به شرکت‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، سربلند بوده است.

مهندس آقامیری گفت: ما تاکنون پروژه‌های متعددی را نه تنها در بحث کمپرسورهای سانتریفیوژ بلکه در بحث کمپرسورهای رفت و برگشتی (Reciprocating Compressor) به پایان رسانده‌ و یا در دست اقدام داریم. همچنین گروه صنعتی هوایار موفق به تولید نوع خاصی از کمپرسورهای فرآیندی اتان و هیدروژن (که بدلیل شرایط خاص تست، احتمال انفجار کمپرسور وجود دارد) شده ‌است و بواسطه آن توانسته‌ایم صرفه‌جویی ارزی و اقتصادی نماییم.

سهیل آقامیری، مدیر فروش دپارتمان فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز شرکت هوایار در گفت و گو با “نفت ما” در خصوص فعالیت، تولیدات و خدمات این شرکت اظهار داشت: گروه صنعتی هوایار یک مجموعه کاملاً خصوصی است که در تیر ماه سال 1377 تأسیس شده است. هوایار، فعالیت کاری خود را با تولید کمپرسورهای اسکرو و تجهیزات جانبی هوای فشرده آغاز نمود و در ادامه در راستای گسترش فعالیت کاری خود کمپرسور سانتریفیوژ و تجهیزات جداسازی هوا (نیتروژن و اکسیژن) را افزود.

آقامیری افزود: متعاقبا در ادامه فعالیت خود وارد صنعت CNG شدیم و اقدام به ساخت و تجهیز (شامل: کمپرسور، درایر، دیسپنسر و نازل‌های سوخت رسانی) جایگاه‌های سی‌ان‌‌جی در سراسر کشور نمودیم. محصول دیگری از سبد محصولات هوایار پکیج جداسازی هوا به روش ASU است که هوایار توانسته است این تجهیز را در فازهای متعددی از پارس جنوبی تأمین و اجرا و تحویل کارفرما نماید که در حال حاضر تمامی آنها در مدار قرار دارند. در کنار این پکیج هوایار توربو اکسپندر را به سبد محصولاتش اضافه نمود که توانستیم بخشی از توربو اکسپندرهای فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور را تأمین نماییم.

مدیر فروش دپارتمان جداسازی و فشرده سازی هوا و گاز هوایار تصریح کرد: نگاه هوایار هیچ وقت صرفاً به عنوان یک تأمین‌کننده نبوده، بلکه به دنبال این بوده که اگر قرار است تجهیزی در صنایع کشور مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد ساخت داخل باشد به همین دلیل انتقال دانش و تکنولوژی این محصولات را در برنامه کاری خود قرار داده است.

هوایار از همان ابتدای فعالیت خود که برای تولید کمپرسورهای اسکرو با برند اطلس کوپکو همکاری می‌کرد، انتقال تکنولوژی ساخت پکیج‌های Purification و پکیج‌های PSA هوا با شرکت‌های اروپایی را  در دستور کار خود قرار داد.

مهندس آقامیری در ادامه گفت: در حال حاضر یکی از محصولاتی که در کارخانه‌ هوایار تمامی مراحل طراحی، تولید، نصب و راه اندازی آن توسط پرسنل هوایار صورت پذیرفته است؛ کمپرسورهای سانتریفیوژ Integrally Geared است. هر چند می‌توانیم این تجهیز را به صورت کامل یا دمونتاژ وارد ایران نماییم و دوباره اقدام به مونتاژ آن نماییم، ولی هوایار نگاهش به این موضوع کاملاً متفاوت است و برای اینکه بحث دانش فنی در مجموعه‌ هوایار رسوب نماید ما توانستیم تا ظرفیت دو مگا وات کمپرسورهای سانتریفیوژ Integrally Geared را تولید نماییم.

مدیر فروش دپارتمان فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز هوایار ادامه داد: پکیج‌های اکسیژن ساز بیمارستانی محصول دیگری از هوایار است که در دروان کرونا 180 بیمارستان کشور، از پکیج‌های پرتابل کانتینری اکسیژن ساز هوایار استفاده کردند و کارخانه ما در این دوران برای سرعت بخشیدن در تحویل در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت بودند تا کشور بتواند از بحران کرونا عبور کند.

آقای آقامیری در خصوص اینکه چه شرکت‌هایی در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از محصولات و تجهیزات هوایار استفاده کرده و می‌کنند، پاسخ داد: من باید بگویم که چه شرکت‌هایی استفاده نکرده‌اند چرا که تقریباً تمامی مجموعه‌های بزرگ کشور از هلدینگ‌های بزرگ، تا شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی حداقل یکی از محصولات هوایار را در پلنت‌های خود استفاده می‌کنند و مسئولیت ما در این صنعت و این حوزه کاری بسیار سنگین است و مشتریان این بخش حساسیت‌های کاری خودشان را دارند و باید تکنولوژی و کیفیت محصولات در حد و اندازه‌ این مجموعه‌ها باشد و تاکنون در خدمات‌دهی به این شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی، سربلند بوده‌ایم.

مدیر فروش دپارتمان فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز هوایار در خصوص میزان صرفه جویی و ارز آوری محصولات تولیدی شرکت هوایار در مقایسه با شرکت‌های مشابه خارجی اعلام نمود: مثلاً توانستیم در خصوص کمپرسورهای سانتریفیوژ، محصول نهایی را 30 درصد ارزان‌تر از نمونه‌های تولیدی شرکت‌های مطرح خارجی تحویل ‌دهیم و از طرفی دیگر کوتاه‌تر شدن زمان تحویل‌ و همچنین در دسترس بودن خدمات پس ‌از‌فروش و قطعات یدکی از دیگر مزایای محصول تولیدی هوایار است. در حال حاضر اگر مجموعه‌ای نیازمند به تأمین قطعات یدکی کمپرسور از یک برند خارجی باشد حداقل 5 ماه زمان نیاز است، ولی با توجه به اینکه خط تولید هوایار دائماً در حال فعالیت است قادر خواهیم بود در مدت زمان کوتاه قطعات مورد نیاز را تأمین و در اختیارشان قرار دهیم. البته این صرفه‌جویی ارزی بر اساس میزان سفارشات تغییر می‌کند و تواسته‌ایم حدود 20 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

آقامیری گفت:

ما تاکنون پروژه‌های متعددی را نه تنها در بحث کمپرسورهای سانتریفیوژ بلکه در بحث کمپرسورهای رفت و برگشتی (Reciprocating Compressor) به پایان رسانده‌ و یا در دست اقدام داریم. همچنین گروه صنعتی هوایار موفق به تولید نوع خاصی از کمپرسورهای فرآیندی اتان و هیدروژن (که بدلیل شرایط خاص تست، احتمال انفجار کمپرسور وجود دارد) شده ‌است و بواسطه آن توانسته‌ایم صرفه‌جویی ارزی و اقتصادی نماییم.

مدیر فروش دپارتمان فشرده سازی و جداسازی هوا و گاز هوایار در زمینه قوانین حمایت از ساخت داخل گفت: این قوانین تا حدودی کمک حال ما بوده ولی متأسفانه در مواردی هم شرکت‌ها اصرار بر این دارند که تجهیزات خارجی خریداری نمایند که در این موارد ما برای رعایت قوانین، فقط سعی می‌کنیم محصولات خودمان را به صورت پیشنهاد به آنها مطرح و ارائه نماییم، ولی با توجه به خلاهای قانونی مواردی زیاد هست که مجموعه‌ها توانسته‌اند تجهیز و محصول خارجی را وارد نمایند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...