طرح غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل

غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل

طرح غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل در بهمن سال 1402 و با مشارکت حدود 300 نفر از پرسنل کارخانه گروه صنعتی هوایار اجراء شد.

پایش سلامت کارکنان چیست؟

پایش سلامت کارکنان که به آن چکاپ سلامت کارکنان یا پایش سلامت سازمانی و چکاپ کشوری نیز گفته می‌شود، به فرآیند جمع‌آوری و تحلیل داده‌های سلامت کارکنان برای شناسایی و پیشگیری از مشکلات سلامتی می‌گویند. این فرآیند می‌تواند به بهبود سلامت کارکنان، کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و افزایش بهره‌وری سازمان کمک کند.

طرح غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل

هدف از انجام معاینات پایش سلامت کارکنان چیست؟

سلامت پرسنل هر مجموعه در بخش‌های مختلف آن يکی از دغدغه‌های مدیران ارگان‌ها و سازمان‌ها است. این مهم می‌تواند بر روی کارايی و سطح بهره‌وری افراد در انجام وظيفه محوله تأثير گذار باشد. لازم به ذکر است که از کل موارد مرگ و مير در سر تا سـر جهان حدود پانزده درصد آن مربوط به بيماری‌ها و جراحات شغلی است. غربالگری افراد با استفاده از بررسی و انجام معاینات پایش سلامت کارکنان در حيطه های کاری مختلف دو اثر مهم به دنبال دارد.

معاینات پایش سلامت کارکنان می‌تواند باعث ارتقای سطح سلامت و افزایش بهره‌وری افراد برای سازمان گردد. همچنين از بسياری از هزينه‌های تحميل شده به افراد و سازمان در صورت بيماری و از کارافتادگی اعضای اين گروه جلوگيری می‌نماید. در واقع ايـن امر سبب افزايش اهميت پايش پزشکی و ارزيابی سلامت و ايمنی کارکنان هر مجموعه کاری در ارتباط با مواجهات، آسيب‌ها و بيماری‌های مرتبط با محيط کار می‌گردد. که توجه مديران هر مجموعه را می‌طلبد.

در واقع هدف از انجام معاينات پايش سلامت کارکنان، حفظ منابع انسانی و نيروی کار سازمان از طريق بررسی، حفاظت، ارتقا و نگهداری سلامت کارکنان در محيط کار است. بر اين اساس ارزيابی نتايج حاصل از معاينات پايش سلامت می‌تواند نقش مهمی در برنامه‌ريزی‌های پيشگيرانه بهداشتی و افزايش بهره وری اقتصادی به واسطه نيروی کاری سالم‌تر و کارآمدتر، پيشگيری از هزينه‌های اضافی درمانی و کاهـش ضررهای اقتصادی مستقيم و غيرمستقيم ناشی از حوادث و بيماری‌های ناشی از کار شود.

صیانت از سلامت نیروی انسانی به منظور افزایش بهره‌وری در محیط کار در گروه صنعتی هوایار، سابقه‌ای طولانی دارد.

طرح غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌های گروه صنعتی هوایار، جهت پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها و یا آسیب‌های ناشی از کار، برنامه‌ریزی و انجام معاینات ادواری برای کارکنان می‌باشد.

از آنجا که حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان از رئوس خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه می‌باشد، هرساله آزمایشات و معاینات ادواری کارخانه توسط مدیریت QHSE برنامه‌ریزی و با همکاری معتبرترین مراکز ذیصلاح انجام می‌پذیرد.

در همین راستا، فرآیند غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل در بهمن سال 1402 و با مشارکت حدود 300 نفر از پرسنل کارخانه گروه صنعتی هوایار اجراء شد.

در این فرآیند، معاینات پزشکی از جمله آزمایشات کلینیکی، ادیومتری، اپتومتری با دستگاه و مشاوره پزشکی انجام گردید.

طرح غربالگری و پایش کلی سلامت پرسنل
خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 2 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...