فیلم نحوه عملکرد کمپرسور سانتریفیوژ

فیلم نحوه عملکرد کمپرسور سانتریفیوژ

در فیلم نحوه عملکرد کمپرسور سانتریفیوژ پره‌های راهنمای ورودی که به اختصار IGV نیز نامیده می‌شوند، به طور خودکار دبی ورودی به کمپرسور را تنظیم می‌کنند. با عبور جریان ورودی هوا یا گاز به سمت ایمپلرهای استنلس استیل استیج اول، نیروهای سانتریفیوژ ناشی از چرخش ایمپلر، جریان را به سمت لبه انتهایی پره هدایت می‌کنند. سپس جریان شتابدار هوا یا گاز از ایمپلر استیج اول به سمت دیفیوزرهای شعاعی حرکت کرده و سرعت بالای آن به فشار استاتیک تبدیل می‌شود. قبل از ورود این هوای گرم به حلزونی، ایمپلرهای Backward و دیفیوزر قرار دارند که با توجه به شرایط فرایندی مشتری طراحی و ساخته می‌شوند.

در هر طبقه تراکم، دما و فشار هوا یا گاز افزایش پیدا کرده و حجم آن کاهش می‌یابد. به غیر از ایمپلر و دیفیوزر، مجموعه روتور کمپرسور شامل یک جفت بیرینگ شعاعی خود تنظیم از نوع Tilting Pad می‌باشد. آب بندهای روی شفت از ورود روغن از داخل مجموعه گیربکس به محفظه تراکم جلوگیری می‌کنند.

کل مجموعه کمپرسور توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می‌آید. کیفیت دنده‌های مجموعه Bull-Gear و پینیون‌ها مطابق با استاندارد AGMA Q13 می‌باشد. هوا یا گاز متراکم شده، بعد از گذشت از حلزونی و همچنین عبور از پایپینگ بین طبقات، وارد کولر میانی مرحله اول می‌شود. با توجه به چیدمان تیوب‌ها در داخل کولر، امکان تمیزکاری آنها، به جای جایگزینی، وجود دارد. رطوبت جدا شده از هوا به راحتی بوسیله شیر تخلیه که در پایین کولرها قرار گرفته جدا می‌شود. با تنظیم این شیر تخلیه می‌توان رطوبت خروجی از کولر را تنظیم کرده و راندمان کولر را بالا برد.

بعد از این که رطوبت از هوا گرفته شد، هوا از کولرهای میانی خارج شده و وارد داکت ورودی به استیج بعدی می‌شود و این پروسه تراکم مجدد تکرار می‌گردد. در نهایت هوای متراکم شده با عبور از کولر پایانی (aftercooler) خنک شده و رطوبت آن نیز گرفته می‌شود. این فرایند موجب می‌شود که هوای ورودی مطابق با استاندارد ISO 8573-1 Class O کاملاً عاری از روغن باشد که برای استفاده صنایع مختلف مناسب است.

بسته به تعداد طبقات کمپرسور و نحوه قرارگیری آنها، فشار خروجی می‌تواند تا 350 psig معادل 23 barg نیز بالا برود.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 2 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...