راهنمای کامل کمپرسور اسکرو

راهنمای کامل کمپرسور اسکرو

فهرست

کمپرسور اسکرو از مکانیسم خاصی جهت فشرده سازی هوا استفاده می کند. ما در این مقاله راهنمای کامل کمپرسور اسکرو را مطرح می کنیم.

مهم نیست که شما چه کاری انجام می دهید، شما ابزار مناسب برای کار را می خواهید. برای کاربردهای مختلف، کمپرسور روتاری اسکرو یا به طور خلاصه تر کمپرسورهای اسکرو دستگاه مناسبی هستند. چه با کمپرسورهای هوا آشنایی داشته باشید یا اطلاعات زیادی در مورد این نوع خاص ندارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

ما یک راهنمای کامل برای کمپرسورهای اسکرو screw compressors گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم که ببینید آیا این کمپرسور ها برای عملیات شما کار می‌کنند یا خیر. درباره این تجهیزات، از نحوه عملکرد آن گرفته تا صنایعی که از آن استفاده می کنند، بیشتر بدانید.

کمپرسور اسکرو چیست؟

یک کمپرسور اسکرو ، از مکانیسم های پیچی برای فشرده سازی هوا با کاهش حجم هوای جذب شده استفاده می کند. این فقط یک نوع کمپرسور هوا است که برای استفاده در صنایع و اهداف مختلف موجود است. این ماشین‌ها به دلیل مکانیزم‌هایشان، گاهی اوقات “کمپرسورهای دوقلو” نیز نامیده می‌شوند. صنایعی که به حجم زیادی از هوای پرفشار نیاز دارند، اغلب یک کمپرسور پیچی دوار را برای عملیات خود انتخاب می کنند.


حتما بخوانید: کمپرسور اسکرو چیست؟

راهنمای کامل کمپرسور اسکرو

نحوه کار کمپرسورهای اسکرو

کمپرسورهای اسکرو از جابجایی مثبت استفاده می کنند، فرآیندی که شامل کشیدن هوا به داخل محفظه است. حجم محفظه را کاهش می دهد تا هوا را فشرده کند. کمپرسورهای اسکرو، به طور خاص، از جابجایی مثبت با پیچ های مارپیچ استفاده می کنند. پیچ ها یک  hydraulic seal را برای فشرده سازی هوا تولید می کنند. برای سیستم های روغنی، که رایج ترین نوع کمپرسور اسکرو است.

راهنمای فرایند کمپرسور اسکرو و فشرده سازی هوا شامل مراحل زیر است:

هوا وارد دستگاه می شود

هوای اطراف سیستم از فیلتر عبور کرده و وارد هواساز می شود ، که در حالت ایده آل، این هوا، تمیز و عاری از گرد و غبار بیش از حد، کثیفی یا ناخالصی می باشد، اما بستگی به محل نگهداری دستگاه نیز دارد. 

هوا از طریق دستگاه حرکت می کند

هوا از طریق خط کنترل فشار حرکت می کند. از شیر تنظیم کننده که فشار هوا را تنظیم می کند عبور می کند.

هوا فشرده می شود

هوا توسط هوا ساز (Air End) فشرده می شود.

هوا از کمپرسور اسکرو خارج می شود

هوای فشرده به همراه روغن از هواساز خارج شده و برای جداسازی هوا از روغن وارد مخزن جداکننده روغن می شوند.

هوا و روغن از هم جدا می شوند

نیروی گریز از مرکز مولکول های روغن را به هم نزدیک می کند (داخل این مخزن طوری طراحی شده که هوا به دلیل اختلاف وزن از روغن جدا می شود) و باعث جدا شدن آنها و افتادن آنها به مخزن می شود.

هوا وارد رادیاتور می شود

هوا وارد رادیاتور شده تا دمای ان کاهش یابد.

این سیستم هوا را تصفیه می کند

هوا از مخزن خارج می شود و از فیلتر بعدی عبور می کند و برای نیازهای شما تصفیه می شود و روغن بیشتری را از بین می برد.

مزایا و معایب کمپرسور اسکرو

اگر فکر می کنید استفاده از کمپرسورهای اسکرو برای شما و عملیات شما مفید است، باید مزایا و معایب احتمالی آنها را در نظر بگیرید. اینجا راهنمای کامل کمپرسور اسکرو و مزایا و معایب آن را با هم مقایسه میکنیم:

مزایای کمپرسورهای اسکرو

بسیاری از صنایع از کمپرسورهای اسکرو screw compressors استفاده می کنند زیرا در مقایسه با سایر کمپرسورها دارای مزایای بسیار زیادی هستند. 

عملکردها در شرایط سخت

در هر شرایطی، کمپرسورهای اسکرو عملکردهای مورد نیاز شما را ارائه می دهند. آنها در دماهای بالا و پایین کار می کنند و هوا را بدون توجه به بسیاری از شرایط محیطی سخت تحت فشار قرار می دهند.

راندمان بالا

کمپرسورهای اسکرو کارایی بیشتری نسبت به سایر سیستم ها دارند. آنها با تولید گرمای کمتر و داشتن طراحی بهینه  در مصرف انرژی صرفه جویی نسبتا  بیشتری دارند. کمپرسورهای اسکرو نیز نسبت به سایر کمپرسورها، روغن کمتری را مصرف می کنند. پس با این کمپرسورها در هزینه برق و روغن صرفه جویی می کنید.

قدرت بیشتری را فراهم می کند

یک کمپرسور اسکرو انرژی بیشتری را برای عملیات شما تولید می کند. سرعت جریان بالای هوا به این کمپرسور اجازه می دهد که تجهیزات و ابزارها با قدرت بیشتر کار کنند.


حتما بخوانید: انتقال قدرت کمپرسور اسکرو روغنی به چه صورت است؟

یک گزینه برق ایمن را ارائه می دهد

برخی از صنایع و محیط های کاری الزامات سختگیرانه ای برای تامین انرژی تجهیزات دارند. اگردما یا ایمنی یک نگرانی می باشد، کمپرسورهای اسکرو می توانند تحت این شرایط کار کنند.

انواع مختلفی دارد

همانطور که مشاهده خواهید کرد انواع مختلفی از کمپرسور اسکرو وجود دارد که این کمپرسورها را برای صنایع و تاسیسات بی شماری، بزرگ یا کوچک مفید می کند. 

نگهداری ساده است

کمپرسورهای اسکرو می توانند تا 70 درصد قطعات کمتری داشته باشند. شما هزینه های نگهداری خود را پایین نگه می دارید زیرا قطعات کوچک زیادی برای نگهداری یا تعویض وجود نخواهد داشت.


حتما بخوانید: نگهداری کمپرسور اسکرو

معایب کمپرسورهای اسکرو

هر نوع تجهیزاتی دارای نکات مثبت و منفی است. اینها ممکن است با نحوه استفاده شما از این نوع کمپرسورها و تعداد دفعات اجرای آن در یک زمان متفاوت باشد. برای کمپرسورهای اسکرو، به طور کلی، ممکن است این اشکالات احتمالی را تجربه کنید:

نیاز به نگهداری ویژه

کمپرسورهای اسکرو سیستم های پیچیده ای دارند که نیاز به مراقبت ویژه دارند. برای انجام تعمیر و نگهداری، یا تعویض سیستم شما باید متخصصان تعمیر و نگهداری مجرب را بیاورید. در حالی که این اشکال ممکن است خوشایند نباشد ، به یاد داشته باشید که کمپرسورهای اسکرو به اندازه سایر سیستم ها نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. ارزیابی‌ها و مراقبت‌های حرفه‌ای همچنین به حفظ سیستم کمپرسور هوا و به کاهش تعویض‌های مهم و ضروری انها کمک می‌کند.

هزینه اولیه بالا

به دلیل مزایای مختلفی که با کمپرسور اسکرو به دست خواهید آورد، ممکن است هزینه اولیه بیشتر از دیگر کمپرسورها باشد اما اگر از عهده سرمایه گذاری اولیه برآیید، ممکن است ارزش این ایراد جزئی را برای به دست آوردن مزایا داشته باشد. به لطف راندمان بالای کمپرسور اسکرو، حتی می‌توانید در طول زمان در مقایسه با هزینه‌ای که با کمپرسور هوای دیگر خرج می‌کنید، صرفه‌جویی کنید.

حتی با وجود ایرادات احتمالی، متوجه خواهید شد که مزایای کمپرسورهای اسکرو بیشتر از معایب آن است. این که آیا برای عملیات شما کار می کند یا نه به نیازهای خاص شما بستگی دارد، اما این کمپرسورها انواع مختلفی دارند تا برای صنایع بی شماری مناسب باشند.

انواع کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو در صنایع و اهداف مختلفی در دسترس می باشند.
 به طور کلی، کمپرسورهای اسکرو به دو دسته تقسیم می شوند: 
روغن تزریقی( Oil-injected) و بدون روغن( oil-free).


 اما بین این دو دسته، راهنمای کمپرسور اسکرو و انواع آن را خواهید یافت:

پایه نصب شده

کمپرسورهای اسکرو واحدهای مستقلی هستند. آنها جریان ثابتی از هوای فشرده را فراهم می کنند و در مکان هایی با حداقل فضا به خوبی کار می کنند.

نصب روی مخزن

کمپرسورهای اسکرو نصب شده روی مخزن به مخزن گیرنده هوا نصب می شوند که هوای فشرده را ذخیره می کند.

سیستم های هوای توتال

سیستم های هوای توتال باعث صرفه جویی در فضا و تصفیه هوا می شوند. این ویژگی ها ترکیبی از ویژگی های کمپرسورهای هوای پایه و مخزن هستند.

سرعت متغیر

کمپرسورهای چرخشی با سرعت متغیر دارای درایوهای کنترل موتور هستند. این درایوها سرعت سیستم را تنظیم می‌کنند و شما می‌توانید آن را بر اساس نیازهای خود برای بهبود بهره‌ وری انرژی تغییر دهید.


حتما بخوانید: بهترین کمپرسور اسکرو

سوالات متداول

شرایط نگهداری کمپرسور اسکرو چطوریه؟

نگهداری ساده است: کمپرسورهای اسکرو می توانند تا 70 درصد قطعات کمتری داشته باشند. شما هزینه های نگهداری خود را پایین نگه می دارید زیرا قطعات کوچک زیادی برای نگهداری یا تعویض وجود نخواهد داشت. ناگفته نماند کمپرسورهای اسکرو برای انجام تعمیر  یا تعویض سیستم شما نیاز به مراقبت ویژه دارند.

چه دمای خاصی رو برای عملکرد کمپرسورهای اسکرو فراهم کنم؟

کمپرسورهای اسکرو در دماهای بالا و پایین کار می کنند و هوا را بدون توجه به بسیاری از شرایط محیطی سخت تحت فشار قرار می دهند.

ایا کمپرسورهای اسکرو VSDارزش خرید دارند؟

کمپرسور اسکرو طبق  فن آوری درایو سرعت متغیر (VSD) بر اساس اصول متفاوتی کار می کند، زیرا موتور را با سرعت مناسب در رابطه با مقدار هوای مورد نیاز می چرخاند. به عبارت ساده تر، با افزایش نیاز خط تولید برای هوا، سرعت موتور نیز افزایش می یابد، بنابراین جریان هوای بیشتری تامین می شود. از سوی دیگر، در صورت کاهش تقاضا، موتور به طور خودکار کند می شود و تنها از انرژی مورد نیاز برای تامین جریان هوا مناسب استفاده می کند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 4 ، میانگین امتیازها: 4,25
Loading...