مزایای کمپرسورهای اسکرو شرکت هوایار چیست؟

کمپرسور اسکرو شرکت هوایار و مزایای آن

فهرست

کمپرسور اسکرو شرکت هوایار در مقایسه با سایر محصولات مشابه داخلی و خارجی دارای مزایایی می‌باشد که به تعدادی از آنها اشاره می‌گردد. همچنین چالش‌هایی که در تولید این محصول وجود دارد به شرح ذیل می‌باشد.

  • نصب ساده و سریع

نوع چیدمان و قرارگیری تجهیزات داخلی کمپرسور screw oil inject به گونه‌ای در نظر گرفته شده که علاوه بر بهینه‌ترین حالت فرآیندی، دسترسی به تمامی اجزاء جهت نصب و در صورت لزوم تعمیرات به سادگی و با هزینه ناچیز قابل انجام می‌باشد. به جای استفاده از لوله و نصب ساپورت برای آن، تا حد ممکن برای مسیر هوا و مسیر روغن از flexible house استفاده شده است. کابل‌ها در سینی جایگذاری و کاملاً روی فریم فیکس شده‌اند. تمامی قسمت‌های بزرگ و اصلی از جمله موتور، بلوکه هواساز و مخزن جدا کننده هوا – روغن در صورت نیاز  به تعمیرات، قابلیت جداسازی و حمل به بیرون از فریم را بدون ایجاد مزاحمت و همچنین باز و بسته کردن سایر قسمت‌ها، دارند.


حتما بخوانید: راهنمای کامل کمپرسور اسکرو

 مزایای کمپرسور اسکرو شرکت هوایار چیست؟

طراحی مطابق با استانداردهای زیست محیطی

 رعایت مسائل زیست محیطی و کاربری آسان در روند ساخت و تجهیز کمپرسور اسکرو شرکت هوایار براساس صرفه جویی در انرژی و استفاده از مواد قابل بازیافت در اولویت قرار گرفته است. گواهینامه استاندارد ISO 14001:2015 و در همین راستا، اصول و چهارچوب تعریف شده در استانداردهای ISO 14040:2006, ISO 14044:2006,ISO 14025:2006 در ارتباط با Life Cycle Assessment (ارزیابی چرخه عمر محصول) پیروی و از آنها موارد قابل کاربرد را در طراحی و تولید قطعات محصول به کار گرفته است.

 

تعمیرات کمتر و هزینه نگهداری پایین

فاصله زمانی زیاد تعمیرات که ماحصل تغییر در طراحی و استفاده از قطعات و مواد با کیفیت و متناسب با شرایط فرآیندی است. همچنین در نظر گرفتن هشدارها و آلارم‌های لازم برای بازدید و سرویس قطعات کمپرسور اسکرو اویل اینجکت در زمان‌های خاص بر روی برد دستگاه (مانند تعویض روغن، فیلتر) منجر به حداقل رسیدن هزینه‌های تعمیراتی گردیده است.

 مزایای کمپرسور اسکرو شرکت هوایار چیست؟

  • مجهز به تجهیزات جلوگیری از آلودگی صوتی

تجهیزات صداگیری نصب شده در این مجموعه میزان صدای دستگاه را تا حد 63 دسیبل پایین آورده و امکان نصب و راه اندازی کمپرسور screw oil inject در خارج از فضاهای معمول (اتاقک‌های مخصوص دستگاه کمپرسور) را فراهم کرده است به طوری که می‌توان این مجموعه را بطور مستقیم در محوطه کاری نصب و راه اندازی کرد.

  • ابعاد کوچک و راه اندازی آسان

به منظور دسترسی سهل و آسان به تمامی اتصالات و لوله‌های مربوط، یک درب در یک طرف دستگاه قرار گرفته است. قاب اصلی دستگاه به منظور حمل و نقل و جابجایی آسان بوسیله لیفتراک دارای شکاف مخصوص می‌باشد. ابعاد کوچک دستگاه امکان ورود دستگاه را از مدخل‌های معمولی و استاندارد فراهم می‌سازد.

  • کمترین خروجی روغن از کمپرسور اسکرو با سیستم ۳ مرحله‌ای جداسازی روغن و هوا

کیفیت هوای خروجی از کمپرسور اسکرو یکی از مهم‌ترین پارامترها در طراحی کمپرسور می‌باشد که بایستی عاری از روغن باشد که این پارامتر در کمپرسور اسکرو شرکت هوایار وجود دارد. بنابراین طراحی و استفاده از فیلترهای مناسب باید به خوبی انجام گیرد.

  • کار کردن در بدترین شرایط جوی به لحاظ رطوبت و دما

1. طراحی و ساخت کولر خنک کننده متناسب با شرایط ماکزیمم رطوبت و دمای محیطی

2. تهیه روغن مناسب برای استفاده در فصول گرم و سرد برای حفظ ویسکوزیته و کارکرد مناسب بلوکه هواساز

3. تأمین برد کنترلی با کلاس عایق مناسب برای کار در شرایط محیط بیرون

  • استفاده از برد  Q1 Master
 مزایای کمپرسور اسکرو شرکت هوایار چیست؟
  • Q1 Master تمامی استاندارد کنترلرهای منطقی پیش برنامه ریزی شده را جهت کمپرسورهای هوا، خلاء و دیگر تجهیزات مشابه جمع آوری کرده است.
  • Q1 Master یک محصول از خانواده Airmaster می‌باشد که ایده آل برای کمپرسور اسکرو، روتاری جابجایی مثبت، توربینی، پیستونی و خلاء می‌باشد. این محصول با استفاده از پروسسور قدرتمند ARM CORTEX-M3 از NXP وظیفه کنترل با بازدهی بالا و بدون نیاز از تجهیزات جانبی دیگر را دارا می‌باشد. همچنین این برد دارای 4 ماژول اختیاری است که امکان ارتباط از طریق پروتکل‌های مختلف (RS 485 (Modbus rut & Airbus485), ECO (TCP/IP), XPM (additional A/D I/O), network (Profibus or Device Net) را فراهم می‌سازد.
  • 3Q1 Master علاوه بر برد کنترلی دارای رابط کاربری به صورت کلید و صفحه نمایش گرافیکی و همچنین نشان دهنده‌های آلارم و تنظیمات می‌باشد.
  • Q1 HY Master قابلیت تشخیص جابجایی فاز، راه اندازی موتور به صورت ستاره – مثلث، فرمان به فن خنک کننده، اندازه گیری جریان سیم پیچ‌های فن و موتور، آلارم و استپ اضطراری، اندازه گیری دمای سیم پیچ موتور، اندازه گیری فشار خروجی و تشخیص آلارم‌های فیلترهای روغن و هوا و سپراتور می‌باشد.
  • Q1 HY Master دارای 3 نوع سطح دسترسی می‌باشد.
  1. Default User (بدون نیاز به رمز فقط قادر به دسترسی و مشاهده منوها)
  2. USER (قابلیت تعریف 10 کاربر مختلف با رمزهای مختلف 4 کارکتری)
  3. ADMIN (قادر به مشاهده و تغییر تمام پارمترها)
  • تغذیه مبتنی بر سویچینگ به منظور کاهش تلفات و قابلیت کار در بازه گسترده ولتاژ ورودی
  • طراحی PCB با در نظر گرفتن Compatibility EMC& EMI و انجام تحلیل‌های Analysis Thermal و Mentor Graphics Hyper Lynx در افزار نرم Power Integrity
  • در نظر گرفتن Protection Motor پیشرفته با قابلیت بررسی رفتار گذرای الکتروموتور اصلی
  • قابلیت sequence داخلی برد کمپرسور اسکرو اویل اینجکت
  • تجهیز کمپرسور به سیستم VSD

مزایای نصب سیستم VSD به اختصار شامل:

 مزایای کمپرسور اسکرو شرکت هوایار چیست؟

1.کاهش هزینه‌های بهره برداری انرژی

بیشتر از 80% هزینه‌های کمپرسور اسکرو در کل عمرشان، مربوط به هزینه انرژی الکتریکی مصرفی‌شان می‌باشد. علاوه براین که تولید هوای فشرده بیش از 40% صورت حساب برق یک مجموعه صنعتی را دارا می‌باشد؛ استفاده از VSD )راه اندازی به روش سرعت متغیر( در کمپرسورها منجر به صرفه جویی عمده در هزینه‌های انرژی می‌شود )صرفه جویی تا 35% کل هزینه‌های نهایی یک کمپرسور در طول عمر مفیدش( که این منفعت به نفع نسل‌های آینده به سبب حفاظت از محیط زیست نیز می‌باشد. اگرچه استفاده از VSD سبب افزایش هزینه سرمایه گذاری اولیه میگردد ولی این کاهش مصرف انرژی و به تبع آن کاهش صورت حساب برق مصرفی؛ پس از چند سال مازاد سرمایه گذاری اولیه را برخواهد گرداند.

2. امکان کنترل دور و تنظیم فشار کاری کمپرسور با تغییر در وضعیت هوادهی

تقریباً در هر محیط تولید، تقاضای هوای فشرده بستگی به عوامل مختلفی دارد. (بستگی به زمان کاری در یک روز، هفته یا حتی ماه دارد). اندازه گیری‌های گسترده و مطالعات پروفیل‌های تقاضای هوای فشرده یک مجموعه صنعتی نشان می‌دهد که 92% از تأسیسات نیازمند به هوای فشرده متغیر تغییرات  قابل توجهی در مصرف هوا هستند؛ که استفاده از VSD ها برای افزایش و کاهش میزان هوای خروجی برای این مصارف بسیار موثر می‌باشند. فقط 8% تأسیسات، متقاضی هوای ثابت هستند که آزمایشات نشان می‌دهد که حتی در ماشین آلات متقاضی هوای ثابت نیز استفاده از VSD موجب صرفه جویی انرژی مصرفی می‌گردد.

3. رفع مشکلات ناشی از راه اندازی با ولتاژ کامل و محدودیت جریانی

در لحظه راه اندازی موتور، جریان راه اندازی (سرعت صفر) در حدود 600% جریان بار کامل الکتروموتور است؛ این جریان زیاد بعد از شتاب گیری و افزایش سرعت موتور به تدریج کاهش می‌یابد. اما همین مسئله باعث افت ولتاژ ( voltage sag ) غیر قابل قبول در سیستم قدرت می‌شود. که به صورت نامطلوبی بر دیگر بارهای سیستم تأثیر می‌گذارد. این مسئله همچنین می‌تواند باعث شوک مخرب گردیده و یا باعث فرسودگی دراز مدت موتور شود. استفاده از راه اندازی مستقیم محدودیت‌هایی در مورد حداکثر سایز موتوری که شما می‌توانید به ترانسفورماتور موجود متصل کنید نیز اعمال می‌کند. همچنین راه اندازی و توقف مکرر موتور به روش مستقیم بر روی عایق‌های موتور تنش وارد می‌کند و طبق استاندارد محدودیت در تعداد قطع و وصل موتور کمپرسور اسکرو وجود دارد در صورتی که در روش VSD این تنش و محدودیت قطع و وصل وجود ندارد.

4. حداکثر بازدهی در بارهای پایین

درصورتی که بار روی موتور متناسب با توان نامی‌اش نباشد؛ بازده موتور با کاهش بار، به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد. در صورتی که اگر از VSD استفاده کنیم در بارهای پایین هم امکان بهره برداری در حداکثر بازدهی را خواهیم داشت.

5. افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش نیاز به نگهداری آنها

در کمپرسور اسکرو شرکت هوایار روش‌های راه اندازی تک سرعت به صورت ناگهانی موتور را راه اندازی می‌کند و موتور را تحت گشتاور راه اندازی و جریان راه اندازی بسیار زیادی قرار می‌دهد. اما از سوی دیگر، VSDها، به تدریج سرعت موتور را افزایش می‌دهند تا به سرعت بهره برداری موتور برسد و از این طریق تنش‌های الکتریکی و مکانیکی را کاهش می‌دهند و به تبع آن هزینه‌های تعمیرات و نگهداری کاهش مییابند و طول عمر موتور و دیگر تجهیزات دوار را افزایش می‌دهند.

راه اندازه‌ای نرم نیز قادر هستند که سرعت موتور را بتدریج افزایش دهند، اما درایوها می‌توانند بسیار مناسب‌تر و هموارتر این کار را انجام دهند و همچنین می‌توانند موتور را در سرعتی کمتر از سرعت کامل خود به کار گیرند تا فرسودگی و سائیدگی را کاهش دهند. درایوهای سرعت متغیر همچنین می‌توانند یک موتور را با یک الگوی مخصوص برای کاهش تنش‌های الکتریکی و مکانیکی راه اندازی کنند تا از شل شدگی در حین شتاب گیری به میزان چشمگیری بکاهند.

 مزایای کمپرسور اسکرو شرکت هوایار چیست؟
 مزایای کمپرسور اسکرو شرکت هوایار چیست؟

سوالات متداول

مزایای کمپرسور اسکرو هوایار چیست؟

نصب ساده و سریع
طراحی مطابق با استانداردهای زیست محیطی
تعمیرات کمتر و هزینه نگهداری پایین
مجهز به تجهیزات جلوگیری از آلودگی صوتی
ابعاد کوچک و راه اندازی آسان
کمترین خروجی روغن از کمپرسور با سیستم ۳ مرحله‌ای جداسازی روغن و هوا
کار کردن در بدترین شرایط جوی به لحاظ رطوبت و دما
استفاده از برد  Q1 Master
تجهیز کمپرسور به سیستم VSD

مزایای نصب سیستم VSD در کمپرسور اسکرو چیست؟

1. کاهش هزینه‌های بهره برداری انرژی
2. امکان کنترل دور و تنظیم فشار کاری کمپرسور با تغییر در وضعیت هوادهی
3. رفع مشکلات ناشی از راه اندازی با ولتاژ کامل و محدودیت جریانی
4. حداکثر بازدهی در بارهای پایین
5. افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش نیاز به نگهداری آنها

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 3 ، میانگین امتیازها: 4,67
Loading...