هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنید

هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنید

فهرست

تابستان در ایران با گرما (دما) و رطوبت بالا همراه است؛ این عوامل بر روی عملکرد تجهیزات سیستم هوای فشرده و ماشین آلات شما تأثیر می‌گذارد.

سیستم هوای فشرده خود را برای تابستان آماده کنید

هوای گرم در راه است.
تابستان در ایران با گرما (دما) و رطوبت بالا همراه است؛ این عوامل بر روی عملکرد تجهیزات سیستم هوای فشرده و ماشین آلات شما تأثیر می‌گذارد.
به همین دلیل مهم است که مدیران تأسیسات، نگهداری و تعمیرات اکنون آماده شوند، قبل از اینکه ماه‌های گرم باعث ایجاد نگرانی شما در مورد کمپرسور هوا گردد.
در تابستان به خاطر گرما و رطوبت، حجم آب بیشتری وارد تجهیزات هوای فشرده شما نظیر درایر، تله آبگیر و فیلتراسیون خواهد شد.
 لذا اقدامات سریع و آسانی که می‌تواند سیستم را برای تابستان آماده کند، پیشنهاد می‌شود:

فیلترهای هوا و روغن را تمیز کنید

همانند فیلترهای تصفیه هوا در کولرها که به حفظ سرما و خنکی خانه‌ها کمک می‌کند، یک کمپرسور هم زمانی که فیلترهای آن تمیز باشد، در شرایط بهتر و مناسب‌تر از نظر دمایی کار می‌کند.

فیلترهای کثیف و دارای گرفتگی منجر به افت فشار در سیستم می‌شوند و سیستم هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنیدبه منظور جبران این افت و تأمین هوای مصرف کننده‌ها، با فشار بیشتری (LOAD) کار می‌کند.
 همچنین کیفیت کاری فیلترها در رطوبت بالا افت می‌کند و مهم است که چک کردن فیلترها به صورت منظم در دستور کار قرار گیرد و در صورت نیاز تعویض شوند.

سیستم هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنید

سیستم تهویه کمپرسورخانه را بررسی کنید

 ماشین آلات و تجهیزات همانند ما انسان‌ها در جریان هوای مناسب، بهتر نفس می‌کشند لذا بررسی تهویه و تنظیم جریان هوای کمپرسورخانه باید با دقت انجام شود.
همچنین فرصت مناسبی هم برای بررسی گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها هم هست چرا که این آلودگی‌ها باعث کاهش ظرفیت هوای فشرده می‌شوند. پس مطمئن باشیم هوای تمیز و عاری از آلودگی به سیستم برسد.


حتما بخوانید: كمپرسورخانه و تأثیر طراحی آن در عملکرد و راندمان سیستم هوای فشرده

سیستم هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنید

چک کردن درین‌ها

 رطوبت بالا به ویژه در مناطق ساحلی در تابستان منجر به کندانس آب بیشتر در سیستم درین می‌شود. باید از سالم بودن عملکردی درین ها (شیرهای تخلیه) مطمئن شویم.
 بد نیست کیت‌های تعویض هم همراه داشته باشیم تا در هنگام تعمیرات احتمالی، کار متوقف نشود.

سیستم هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنید

تمیز کردن رادیاتورها 

تصور کنید در تابستان با یک ژاکت در حال دویدن هستید. این موضوع بر نحوه تعریق و تنظیم دمای بدن شما تأثیر می‌گذارد. برای سیستم هوای فشرده هم همین طور است.
رادیاتورهای کثیف و گرفته باعث افزایش دمای هوای فشرده در گرمای تابستان می‌شوند. قبل از اینکه مشکلی به وجود بیاید، مطمئن شویم رادیاتورها در بهترین شرایط عملکردی خود هستند.

سیستم هوای فشرده خود را برای تابستان و هوای گرم آماده کنید

بـررسی سیستم خنـک کاری آب

 در کمپرسورهای آب خنک، دمای آب خنک کاری را مطابق با افزایش دمای محیط تنظیم کنید تا مناسب کار در شرایط تابستان باشند.

درایوهای دور متغییر را بـررسی کنید

 اگر از سیستم هوای فشرده دور متغیر استفاده می‌کنید، مانع گرم شدن بیش از حد درایو شوید. با این کار ضمن حفظ کیفیت عملکردی درایو، طول عمر بهره برداری از آنها را افزایش می‌دهید.

پایش اقدامات بالا، تضمین پایداری در عملکرد سیستم هوای فشرده شماست.
ما در شرکت هوایار همواره با ارائه راه‌حل‌های خدماتی مناسب در کنار مشتریان‌مان هستیم.

 

سوالات متداول

فیلترهای کثیف و دارای گرفتگی منجر به افت فشار در سیستم می‌شوند و کمپرسور به منظور جبران این افت و تأمین هوای مصرف کننده‌ها، با فشار بیشتری (LOAD) کار می‌کند. همچنین کیفیت کاری فیلترها در رطوبت بالا افت می‌کند و مهم است که چک کردن فیلترها به صورت منظم در دستور کار قرار گیرد و در صورت نیاز تعویض شوند.

ماشین آلات و تجهیزات همانند ما انسان‌ها در جریان هوای مناسب، بهتر نفس می‌کشند لذا بررسی تهویه و تنظیم جریان هوای کمپرسورخانه باید با دقت انجام شود. همچنین فرصت مناسبی هم برای بررسی گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها هم هست چرا که این آلودگی‌ها باعث کاهش ظرفیت هوای فشرده می‌شوند. پس مطمئن باشیم هوای تمیز و عاری از آلودگی به سیستم برسد. 

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 8 ، میانگین امتیازها: 3,88
Loading...