جایگزینی کمپرسور هوا

جایگزینی کمپرسور هوا

فهرست

اگر کمپرسور هوا (Air Compressor) شما در روزهای پایانی عمر خود است یا دیگر نیازهای شما را برآورده نمی کند، ممکن است زمان آن فرا رسید باشد که کمپرسورخود را جایگزین کنید. در این مرحله لازم است نحوه تعویض کمپرسور قدیمی خود را با مورد جدید آموزش ببینید. سرمایه گذاری در کمپرسور هوا جدید به آسانی خرید اجناس جدید خانگی نیست ، به همین دلیل این مقاله مواردی که باید جستجو کنید و آیا اینکه تعویض کمپرسور هوا منطقی است یا خیر را در اختیار شما می گذارد.

آیا نیاز به تعویض کمپرسور هوا دارم؟

بگذارید با نگاهی به یک خودرو  شروع کنیم. زمانی که برای اولین بار با یک خودروی جدید با کیفیت زیاد رانندگی می کنید ، جای نگرانی نیست و فکر خرید یک خودرو دیگر از ذهن شما عبور نمی کند. با گذشت سالها و خراب شدن خودرو ، همراه با افزایش هزینه های نگهداری ، این سؤال  بیشتر پیش می آید که آیا تعمیرات مکرر ، ارزش دارد؟شاید تعویض خودرو بهتر و منطقی تر باشد. درست مانند خودرو، دلایل  مختلفی وجود دارد که نشان دهنده نیاز به تعویض کمپرسور هوا است.چرخه عمر کمپرسور Compressor مشابه با اتومبیل است. وقتی کمپرسور جدید است و در حد مطلوب خود عمل می کند ، هیچ نگرانی و یا فکری در مورد نیاز به مورد جدید وجود ندارد. هنگامی که کمپرسور شروع به خراب شدن می کند، ضمن افزایش هزینه های نگهداری،عملکرد آن نیز کاهش می یابد. وقتی این اتفاق می افتد وقت آن است که از خودتان یک سؤال مهم بپرسید ، آیا زمان آن است که کمپرسور هوا را جایگزین کنید؟این که آیا شما نیاز به تعویض کمپرسور هوا دارید یا نه ، به متغیرهای زیادی بستگی دارد. بگذارید نگاهی به برخی از نشانه ها  بیندازیم که  منجر به نیاز احتمالی تعویض کمپرسور هوا می شوند.

خاموشی

یکی از ساده ترین نشانه هایی که کمپرسور Compressor شما دچار مشکلات شده، خاموش شدن در حین کار است. بسته به فصل و یا شرایط آب و هوایی ، کمپرسور هوا به دلیل دمای زیاد محیط و گرمای بیش از حد ممکن است خاموش شود.

 علت درجه حرارت بالا می تواند، صرفا کولرهای مسدود شده که نیاز به تمیز شدن دارند باشد یافیلترهای هوا کثیف که نیاز به تعویض دارند باشد ، تا یک مشکل داخلی بسیار پیچیده تر که باید توسط یک تکنسین معتبر ، حل شود. اگر با خاموش کردن کولرها و تغییر فیلتر هوا ورودی ، می توان از خاموشی جلوگیری کرد، تعویض آن ضروری نخواهد بود ، صرفا باید مدام از کمپرسور نگهداری کنید. با این حال ، اگر مشکل داخلی است و در اثر خرابی یکی از قطعات اصلی ایجاد می شود ، مجبورید هزینه های تعمیر در مقابل جایگزینی جدید را ارزیابی کنید و تصمیمی بگیریدکه به نفع شرکتتان باشد.

افت فشار

اگر تأسیسات شما افت فشار را تجربه می کند ، می تواند نشان از موارد مختلفی باشد که باید در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود. در اکثر اوقات ، کمپرسورهای هوا روی تنظیم فشار بالاتر از آنچه که برای عملیات استاندارد لازم است قرار می گیرند. درک تنظیمات فشار برای کاربران نهایی (دستگاه هایی که از هوای فشرده شده برای عملکرد خود استفاده می کنند) و تنظیم فشار کمپرسور هوا مطابق با آن نیازها،بسیار مهم است. اپراتورهای کمپرسور معمولاً اولین کسانی هستند که متوجه افت فشار می شوند، زیرا در نتیجه فشار کم ، دستگاهی که روی آن کار می کنند خاموش می شود یا منجر به مشکل کیفیت محصول می شود.

قبل از تصمیم به تعویض کمپرسور هوا به دلیل افت فشار ، باید درک کاملی از سیستم هوای فشرده خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که هیچ متغیر و مانع دیگری در افت فشار نقش ندارد. برای اطمینان از عدم اشباع کامل فیلتر ، لازم است  تمام فیلترهای درون خط خود را بررسی کنید. علاوه بر این ، باید از سیستم لوله کشی خود اطمینان حاصل کنید که قطر لوله برای طول کار و همچنین ظرفیت کمپرسور (HP) یا (kW) مناسب باشد. افت فشار در لوله های با قطر کوچک که برای ایجاد مسافت فشار طولانی تر بکار می روند، معمول است و در نهایت بر کاربران نهایی (کمپرسورها) تأثیر می گذارد.

اگر فیلترها و سیستم لوله کشی سالم باشند ولی افت فشار هنوز هم روی دهد،  ممکن است نشانه بر عدم قابلیت کمپرسور Compressor جهت رفع نیاز فعلی تأسیسات باشد. این زمان خوبی است برای بررسی و درک اینکه آیا تجهیزات اضافی اضافه شده اند یا نیازهای تولید افزایش یافته است. اگر میزان تقاضا و جریان مورد نیاز افزایش یابد وکمپرسور فعلی نتواند جریان کافی در فشار مورد نیاز را تأمین کند، بنابراین منجر به افت فشار در سیستم خواهد شد. در این حالت ، بهتر است برای اطلاعات مورد نیاز با یک متخصص فروش کمپرسور تماس بگیرید تا درک بهتری از میزان تقاضای هوای فعلی و اندازه واحد مناسب برای رسیدگی به نیازهای جدید و آینده داشته باشید.

سن کمپرسور / خرابی

کمپرسورهای هوا دقیقاً مانند هر دستگاه دیگری هستند و در بعضی مواقع به دلیل سن و شرایط آن ، به چرخه عمرکار خود پایان می دهند. بسته به میزان خرابی و تعمیرات مورد نیاز ،  مهم است که دقت لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید که ایا صرفا هزینه بیهوده برای تعمیر کمپرسورکنید یا سرمایه گذاری برای خرید یک کمپرسور جدید و بهینه. در اکثر اوقات ، یک مشکل کوچک می تواند به خرابی های بیشتری منجر شود ، درنهایت هزینه بیشتری را برای خرید یک کمپرسور هوا جدید و مطمئن به ارمغان بیاورد. با توجه به اینکه کمپرسور قلب اکثر عملیات تولیدی و صنعتی است ، تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده برای افزایش عمر چرخه عملیاتی آن بسیار مهم است. در نهایت ، هوشمندانه است که بخواهید نظراتی در مورد تعمیر و همچنین در مورد خرید یک کمپرسور جدید را به منظور مقایسه جوانب مثبت و منفی که در فرایند تصمیم گیری به شما کمک کند، مرور کنید. 

جایگزینی کمپرسور هوا

نحوه جایگزینی کمپرسور هوا

تعویض کمپرسور هوا می تواند استرس زا باشد و اغلب اوقات ممکن است  به دلیل نیاز فوری یا تصمیم گیری اشتباه بر اساس عدم درک صحیح از نیازهای فعلی و آینده کمپرسور Compressor، تصمیم خود را بگیرید. درک این نکته ضروری است که در حال حاضر چه نوع کمپرسور هوا را دارید و آیا می توانید آن را با فناوری مشابه یا چیز دیگری جایگزین کنید ؟ درک صحیح از جریان فشار هوای فشرده و عملکرد شما در تصمیم گیری نوع جایگزین مهم است. باید در مورد فرآیند تعویض با فروشگاه تعمیر و نگهداری خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل شود که منبع الکتریکی مناسبی برای واحد جدید وجود دارد ، به خصوص هنگام نیاز به افزایش اندازه کمپرسور هوا. اگر در مورد آنچه برای جایگزینی کمپرسور هوا مورد نیاز است کاملاً مطمئن نیستید، همیشه به شما توصیه می شود برای مشاوره حرفه ای با یک متخصص فروش کمپرسور تماس بگیرید.

جایگزینی کمپرسور پیستونی با کمپرسور اسکرو

کمپرسور هوا پیستونی یک گزینه عالی به عنوان کمپرسور سطح ورودی است ، اما اکثر اوقات امکانات یا از این واحد پیشی می گیرند یا قادر به مقابله با اثرات منفی کمپرسور پیستونی نیستند. اگر به یک جریان مداوم و یا افزایش یافته (CFM) احتیاج دارید و به دنبال دستگاهی فشرده ، بهینه ، مطمئن و بی صدا هستید ، استفاده از کمپرسور اسکرو گزینه بسیار خوبی خواهد بود. برای یک شرکت مکررا پیش می آید که نیاز کمتری به هوای فشرده شده داشته باشد ، اما با افزایش تقاضای تولید مشتری ، نیاز به افزایش تولید و کمپرسور بزرگتر که می تواند تقاضا و چرخه وظیفه را افزایش دهد، نیز افزایش می یابد. درک تفاوت بین کمپرسورهای هوا پیستونی و اسکرو و قابلیت های هر یک حائز اهمیت است.

سوالات متداول

دلیل اینکه کمپرسور در حال کار خاموش میشه چیه؟

یکی از ساده ترین نشانه هایی که کمپرسور  Compressorشما دچار مشکلات شده، خاموش شدن در حین کار است. بسته به فصل و یا شرایط آب و هوایی ، کمپرسور هوا به دلیل دمای زیاد محیط و گرمای بیش از حد ممکن است خاموش شود. علت درجه حرارت بالا می تواند، صرفا کولرهای مسدود شده که نیاز به تمیز شدن دارند باشد یافیلترهای هوا کثیف که نیاز به تعویض دارند باشد ، تا یک مشکل داخلی بسیار پیچیده تر که باید توسط یک تکنسین معتبر ، حل شود. اگر با خاموش کردن کولرها و تغییر فیلتر هوا ورودی ، می توان از خاموشی جلوگیری کرد، تعویض آن ضروری نخواهد بود ، صرفا باید مدام از کمپرسور نگهداری کنید. با این حال ، اگر مشکل داخلی است و در اثر خرابی یکی از قطعات اصلی ایجاد می شود ، مجبورید هزینه های تعمیر در مقابل جایگزینی جدید را ارزیابی کنید و تصمیمی بگیریدکه به نفع شرکتتان باشد.

اینکه در حین کار کمپرسور دچار افت فشار میشه دلیلش چیه؟

افت فشار کمپرسور هوا در حین کار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، برای اطمینان از عدم اشباع کامل فیلتر ، لازم است  تمام فیلترهای درون خط خود را بررسی کنید. علاوه بر این ، باید از سیستم لوله کشی خود اطمینان حاصل کنید که قطر لوله برای طول کار و همچنین ظرفیت کمپرسور (HP) یا (kW) مناسب باشد. افت فشار در لوله های با قطر کوچک که برای ایجاد مسافت فشار طولانی تر بکار می روند، معمول است و در نهایت بر کاربران نهایی (کمپرسورها) تأثیر می گذارد.اگر فیلترها و سیستم لوله کشی سالم باشند ولی افت فشار هنوز هم روی دهد،  ممکن است نشانه بر عدم قابلیت کمپرسور جهت رفع نیاز فعلی تأسیسات باشد.شاید وقت ان رسیده که کمپرسور خود را جایگزین کنید.

چه کمپرسوری رو میتونم جایگزین کمپرسور پیسونی کنم؟

کمپرسور هوا پیستونی یک گزینه عالی به عنوان کمپرسور سطح ورودی است ، اما اکثر اوقات امکانات یا از این واحد پیشی می گیرند یا قادر به مقابله با اثرات منفی کمپرسورهای پیستونی نیستند. اگر به یک جریان مداوم و یا افزایش یافته (CFM) احتیاج دارید و به دنبال دستگاهی فشرده ، بهینه ، مطمئن و بی صدا هستید ، استفاده از کمپرسور اسکرو گزینه بسیار خوبی خواهد بود. برای یک شرکت مکررا پیش می آید که نیاز کمتری به هوای فشرده شده داشته باشد ، اما با افزایش تقاضای تولید مشتری ، نیاز به افزایش تولید و کمپرسور بزرگتر که می تواند تقاضا و چرخه وظیفه را افزایش دهد، نیز افزایش می یابد. درک تفاوت بین کمپرسورهای هوا پیستونی و اسکرو و قابلیت های هر یک حائز اهمیت است.  

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 3 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...