اسب بخار چیست و چرا مهم است؟

فهرست

فهرست

اولین چیزی که با شنیدن کلمه اسب بخار به آن فکر می کنید، چیست؟ یک قایق موتوری؟ یک ماشین؟ یک موتور؟

منطقی است…

اسب بخار معیاری از عملکرد یک موتور و سرعت انجام کار آن است. به عنوان مثال یک ماشین را در نظر بگیرید، هر چه آن بیشتر باشد، ماشین می تواند سریع‌تر حرکت کند.

اصطلاح اسب بخار از کجا آمده است؟

به گفته  LiveScience، این اصطلاح اولین بار در اواخر دهه 1700 توسط جیمز وات ابداع شد. او به دنبال راهی برای تبلیغ موتورهای بخار خود، واحد اندازه گیری را اختراع کرد که به طور موثر برتری موتورهای بخار او را در مقایسه با چیزی که مردم با آن آشنا بودند به نمایش بگذارد.

اما به جای اینکه بفهمد یک اسب واقعا چقدر نیرو تولید می کند، تنها این موضوع را تخمین زد. وات حدس زد که یک پونی (اسب کوچک) می تواند به طور متوسط 220 پوند (نیروی پوند)، 100 فوت در دقیقه (220 پوند در 100 فوت در دقیقه = 22000 پوند بر فوت در دقیقه) بلند کند. در ادامه او چنین استنباط کرد که یک اسب می تواند 50 درصد بیشتر از اسب کوچک بلند کند و قدرت تخمینی یک اسب را به 33000 پوند بر فوت در دقیقه برساند.

بر اساس این اصطلاح می توان فرض کرد که یک اسب می تواند 1 اسب بخار نیرو تولید کند. در واقع، حداکثر خروجی یک اسب نزدیک به 15 اسب بخار است.

با استفاده از قیاس ماشین، به راحتی می توان حدس زد که هرچه کمپرسور هوا دارای اسب بخار بالاتر باشد، برای شما کارایی بهتری دارد؛ اما همیشه اینطور نیست! مهم است که مطمئن شوید اسب بخار نامی با برنامه شما مطابقت داشته باشد. تولید هوای بیش از حد می تواند به همان اندازه برای سیستم شما مضر باشد که تولید نکردن هوای کافی و انتخاب کمپرسور هوای نامناسب برای تاسیسات شما می تواند منجر به مشکلاتی در تولید و افزایش هزینه ها به دلیل اتلاف انرژی شود.

یک موتور در کمپرسور هوا، به سادگی سیلندرهای فشرده کننده هوای کمپرسور را به حرکت درمی‌آورد. این کار، یک فرایند پیچیده است. در نتیجه، محاسبه مقدار اسب بخار یک موتور و میزان کاری که یک کمپرسور می تواند انجام دهد، همیشه ساده نیست. اگر یک کمپرسور هوای 5 و یک کمپرسور هوای 10 هر دو بتوانند مقدار هوای فشرده مورد نیاز برای کاری را تولید کنند، مدل 5 اسب بخاری کارآمدتر عمل می کند و بدون اینکه کارایی کاسته شود، در هزینه سوخت شما صرفه جویی می کند. در این مورد، کمپرسور هوای مدل 5 برای کاربرد مناسب تر است. از طرف دیگر، کمپرسور 5 نمی تواند همان کار کمپرسور 100 را انجام دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید کمپرسور با HP مناسب را تهیه می کنید.


حتما بخوانيد: کمپرسور هوا مناسب و راهنمای انتخاب آن

سوالات متداول

اسب بخار چیست؟

اسب بخار معیاری از عملکرد یک موتور و سرعت انجام کار آن است. به عنوان مثال یک ماشین را در نظر بگیرید، هر چه آن بیشتر باشد، ماشین می تواند سریع‌تر حرکت کند.

اصطلاح اسب بخار از کجا آمده است؟

این اصطلاح اولین بار در اواخر دهه 1700 توسط جیمز وات ابداع شد. او به دنبال راهی برای تبلیغ موتورهای بخار خود، واحد اندازه گیری را اختراع کرد که به طور موثر برتری موتورهای بخار او را در مقایسه با چیزی که مردم با آن آشنا بودند به نمایش بگذارد.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 4 ، میانگین امتیازها: 4,50
Loading...