چه نوع سایز کمپرسوری نیاز دارم

کمپرسور هوا و سایزینگ آن

فهرست

سایزینگ درست کمپرسور هوا (Air Compressor) جدید شما، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هاست. مانند هر چیز دیگر، کمپرسورهای جدید موجود در بازار کارایی بهتری دارند و فناوری جدیدتری در آن به کار رفته است، بنابراین باید کاربرد و استفاده‌ی آن را جهت سایزینگ صحیح دستگاه بدانید. انتخاب کمپرسور هوای نامناسب برای تأسیسات ممکن است موجب بروز مشکلاتی در تولید و یا افزایش هزینه‌ها به دلیل اتلاف انرژی شود.

چه میزان فشار نیاز است؟

هنگام انتخاب یک کمپرسور هوا، شناخت جریان و فشار مورد نیاز برای تأسیسات مهم است. فشار و جریان(هوادهی) دو اصطلاح رایج هستند که در مباحث مربوط به سیستم هوای فشرده به کار می‌روند.
فشار را می‌توان با پوند در هر اینچ مربع (Psi) یا بار (Bar) اندازه‌گیری کرد. به عبارت ساده‌تر، فشار به مقدار نیروی لازم برای انجام حجم مشخصی از کار در مقطع زمانی معین
اشاره دارد. برای درک فشار و کارکرد آن، مثالی ساده وجود دارد؛ تصور کنید می خواهید یک قطعه چوب را روی میز حرکت ‌دهید که 75 psi هوای فشرده شده، نیروی کافی برای حرکت این قطعه نیست، اما فشار 100 psi توانایی لازم برای جابه‌جایی قطعه چوبی را تا فاصله مورد نظر دارد.

چه نوع سایز کمپرسور هوا نیاز دارم

کمپرسور هوا برای یک کار معین، باید فشار لازم را فراهم کند (در این مورد، حرکت قطعه چوب بود). در این مثال، 100psi برای جابه‌جایی قطعه چوب نیاز است و اگر کمتر از این مقدار باشد، عملی صورت نمی‌گیرد. این نکته را باید در نظر گرفت که فشار برای سایزینگ کمپرسور ضروری است. در غیر این صورت، با مشکلاتی مواجه می‌شوید. مانند مثال بالا که در آن فشار کمتر نتوانست قطعه چوبی را حرکت دهد و کار به درستی انجام نشد.


حتما بخوانید: کمپرسور هوا مناسب و راهنمای انتخاب آن

جریان هوای مناسب برای کمپرسور چیست؟

جریان، که همچنین جریان هوای آزاد (FAD) نیز اطلاق می‌شود، بسته به موقعیت جغرافیایی شما، می‌تواند در فوت مکعب بر دقیقه (cfm)، لیتر بر ثانیه(l/s) یا متر مکعب در ساعت(m3/h) اندازه‌گیری می‌شود. به عبارتی دیگر، جریان را می‌توان توانایی کمپرسور هوا برای ادامه کار در یک بازه‌ی زمانی مشخص تعریف کرد. میزان جریان مورد نیاز با توجه به مدت زمان لازم برای انجام کاری مشخص تعیین می‌شود. برای توضیحات بیشتر، مثال قطعه چوب را در نظر می‌گیریم. اگر هر یک ساعت، قطعه چوبی را در فاصله مشخصی حرکت دهیم، به جریان کمتری نیاز است و با یک کمپرسور کوچکتر و مخزن ذخیره‌سازی کار انجام می‌شود. کمپرسور چرخه را خاموش و روشن می‌کند و برای زمان بعدی که قطعه نیاز به جابه‌جایی دارد، مخزن را دوباره پر می‌کند. اما اگر این قطعه چوبی به طور مداوم در یک بازه‌ی زمانی مشخص جابه‌جا شود، به جریان هوای مداوم بیشتری نیاز است، بنابراین کمپرسور هوا بزرگتری هم لازم است. اگر جریان کافی نباشد، مصرف کننده ها توقف های مکرر خواهند داشت در حالی که کمپرسور در مرحله فشارسازی برای مخزن ذخیره است و از مشخص می‌شود که سایز کمپرسور کوچک دیده شده است.
در نهایت، جهت تأمین هوای فشرده شده کافی برای یک تأسیسات خاص، باید میزان جریان هوای فشرده شده مورد نیاز (cfm) در یک فشار خاص (psi) را برای عملکرد صحیح در نظر بگیرید.
یکی از راه‌های شناخت جریان کل مورد نیاز، تماس با تولیدکننده‌ی تجهیزاتی است که نیاز به هوای فشرده شده دارد و از او بخواهید اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد. با این حال، بهترین روش برای اندازه‌گیری دقیق جریان، ایجاد “ممیزی هوای فشرده” است که توسط متخصص فروش کمپرسور هوا انجام می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که کمپرسور اسکرو نسبت به کمپرسور رفت و برگشتی ، جریان بیشتری را در هر کیلو وات ایجاد می‌کنند.
به طور خلاصه، فشار توسط کاری که انجام می‌دهید تعیین می‌شود، در حالی که جریان بستگی به دفعات و تعداد انجام آن کار دارد. نکته مهم این است که کوچک سایز شدن کمپرسور، سبب افت فشار و عدم توانایی در انجام کار می‌شود، و در عین حال، بزرگ بودن سایز می‌‌تواند منجر به بروز مشکلات مکانیکی و خرابی احتمالی کمپرسور شود. اگر نمی‌توانید برای کاربری فعلی یا جدید خود سایز مناسب کمپرسور را انتخاب کنید، برای راهنمایی با یک متخصص فروش کمپرسور هوا تماس بگیرید.

همکاران ما در واحد مهندسی و فروش کمپرسورهای صنعتی در دفتر مرکزی هوایار برای راهنمایی شما آماده هستند.

سوالات متداول

چه نوع سایز کمپرسوری نیاز دارم

سایزینگ درست کمپرسور هوای جدید شما، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هاست. مانند هر چیز دیگر، کمپرسورهای جدید موجود در بازار کارایی بهتری دارند و فناوری جدیدتری درآن به کار رفته است، بنابراین باید کاربرد و استفاده‌ی آن را جهت سایزینگ صحیح دستگاه بدانید. انتخاب کمپرسور هوای نامناسب برای تأسیسات ممکن است موجب بروزمشکلاتی در تولید و یا افزایش هزینه‌ها به دلیل اتلاف انرژی شود.

چه میزان فشار نیاز است؟

هنگام انتخاب یک کمپرسور هوا، شناخت جریان و فشار مورد نیاز برای تأسیسات مهم است. فشار و جریان(هوادهی) دو اصطلاح رایج هستند که در مباحث مربوط به سیستم هوای فشرده به کار می‌روند.
کمپرسور هوا برای یک کار معین، باید فشار لازم را فراهم کند (در این مورد، حرکت قطعه چوب بود). در این مثال، 100psi برای جابه‌جایی قطعه چوب نیاز است و اگر کمتر از این مقدار باشد، عملی صورت نمی‌گیرد. این نکته را باید در نظر گرفت که فشار برای سایزینگ کمپرسور ضروری است. در غیر این صورت، با مشکلاتی مواجه می‌شوید. مانند مثال بالا که در آن فشار کمتر نتوانست قطعه چوبی را حرکت دهد و کار به درستی انجام نشد.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 3 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...