کاربرد کمپرسور هوا برای معدن

کمپرسور هوا برای معدن و کاربردهای آن

فهرست

از آنجایی که کمپرسور هوا برای معدن کاربردهای زیادی در استخراج دارد، اکثر معادن از بیش از یک کمپرسور در محل استفاده می کنند.

صنعت معدن یکی از بزرگترین صنعت های جهان است، پیشرفت فناوری منجر به ایجاد شرایط کاری بسیار ایمن تر از شرایطی که معدنچیان در گذشته با آن مواجه بودند شده است. با این حال، ایمنی بسیار مهم است زیرا معدنچیان، مواد معدنی گرانبها و سایر منابع طبیعی را از زمین به دست می آورند. به همین دلیل است که برای شرکت های معدنی ضروری است که از تجهیزات پیشرفته ای استفاده کنند که از کارگران محافظت می کند و کارایی عملیاتی را افزایش می دهد.

اگرچه ، معدنچیان برای استخراج زغال سنگ، سایر سوخت های فسیلی یا الماس فعالیت می کنند، تقریباً تمام عملیات معدنی به هوای فشرده به عنوان منبع انرژی متکی هستند.


حتما بخوانيد: سیستم هوای فشرده و استانداردهای طراحی آن

کاربردهای متداول هوای فشرده در معادن

از آنجایی که کاربردهای زیادی برای هوای فشرده در استخراج وجود دارد، اکثر معادن از بیش از یک کمپرسور Compressorدر محل استفاده می کنند. رایج ترین کاربردها عبارتند از:

حفاری اکتشافی

در حین حفاری اکتشافی، از کمپرسورهای هوا برای هدایت مته چرخشی به عمق زمین استفاده می شود.

ذوب

این فرآیند شامل ذوب و حرارت دادن وسیله دیگری برای استخراج فلز ارزشمند از سنگ معدن است. هوای فشرده اغلب در سراسر فرآیند ذوب استفاده می شود که شامل ابزار دقیق و خنک کننده است. هوای فشرده برای توزیع یکنواخت از طریق لوله کشی وارد می شود.

کاربرد کمپرسور هوا برای معدن

تمیز کردن

کمپرسور هوا  Compressorبه عنوان منبع هوای پاک ابزار ارزشمندی است که می توان از آن برای تمیز کردن فیلترها و سایر فضاها در حین عملیات معدن استفاده کرد. تمیز کردن منظم ، زمان خرابی را به حداقل می رساند و طول عمر تجهیزات ضروری معدن را افزایش می دهد، زیرا به تعمیرات کمتری نیاز دارند.

جابجایی مواد

هوای فشرده، کار گروه های معدن را آسان تر می کند تا گرد و غبار زغال سنگ و سایر مواد بسیار ریز را کنترل کنند. مخلوط کردن ذرات ریز با هوای فشرده امکان سیال شدن را فراهم می کند. این فرآیند برای انتقال مواد مفید است.

پالایش

در فرآیند استخراج فلزات از سنگ معدن و سایر مواد خام، فلز در اثر حرارت زیاد کوره نرم می شود. این فرآیند به عنوان پالایش شناخته می شود. در طول پالایش، از هوای فشرده برای اکسید کردن سایر آلیاژها استفاده می شود، بنابراین هیچ ماده ای هدر نمی رود.

نیرو دادن به ابزارهای پنوماتیکی

آچار، مته، اره و سایر تجهیزات حیاتی معدن اغلب در محیط های استخراج عمیق مورد نیاز است. کمپرسورهای هوا  Compressorمنبع انرژی قابل اعتمادی برای این ابزارها هستند.

انفجار

به دلیل استفاده کنترل شده از مواد منفجره، عملیات انفجار بدون تجهیزات مناسب می تواند پرخطر باشد. سیستم‌های هوای فشرده یک محیط نسبتاً ایمن ،جریان‌های هوای با سرعت بالا را ارائه می‌دهند.

سیستم های تهویه

در عمیق ترین تونل های معدن و محیط های خطرناک، از سیستم های کمپرسور هوا برای تامین هوای تمیز و قابل تنفس برای معدنچیان استفاده می شود.

کاربرد کمپرسور هوا برای معدن


حتما بخوانيد: کمپرسور هوا در پزشکي و کاربرد آن

سوالات متداول

برای تهویه معادن از چه ابزاری میتونیم استفاده کنیم؟

در عمیق ترین تونل های معدن و محیط های خطرناک، از سیستم های کمپرسور هوا برای تامین هوای تمیز و قابل تنفس برای معدنچیان استفاده می شود.

استفاده هوای فشرده در معدن چیه؟

هوای فشرده، کار گروه های معدن را آسان تر می کند تا گرد و غبار زغال سنگ و سایر مواد بسیار ریز را کنترل کنند. مخلوط کردن ذرات ریز با هوای فشرده امکان سیال شدن را فراهم می کند. این فرآیند برای انتقال مواد مفید است.در فرآیند استخراج فلزات از سنگ معدن و سایر مواد خام، فلز در اثر حرارت زیاد کوره نرم می شود.

چطوری طول عمر تجهیزات معدن رو افزایش بدیم؟

کمپرسور هوا  Compressorبه عنوان منبع هوای پاک ابزار ارزشمندی است که می توان از آن برای تمیز کردن فیلترها و سایر فضاها در حین عملیات معدن استفاده کرد. تمیز کردن منظم ، زمان خرابی را به حداقل می رساند و طول عمر تجهیزات ضروری معدن را افزایش می دهد، زیرا به تعمیرات کمتری نیاز دارند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 4 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...