محاسبه هزینه چرخه عمر سیستم کمپرسور

محاسبه هزینه چرخه عمر سیستم کمپرسور

فهرست

چند فاکتور مختلف هنگام نیاز به جایگزینی یک کمپرسور هوای موجود یا خرید یک کمپرسور هوا برای یک تاسیسات جدید وجود دارد که باید قبل از خرید در نظر گرفته شود. صرف نظر از فضای مورد نیاز، ظرفیت جریان، سطوح نویز و سایر پارامترهای مبتنی بر کاربرد، از جمله عوامل اصلی و مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. هنگام خرید یا ارتقاء یک سیستم، برای محاسبه هزینه چرخه عمر سیستم کمپرسور باید سعی کنید بین هزینه خرید اولیه و هزینه های انرژی، تعمیر و نگهداری درازمدت مرتبط با آن تعادل پیدا کنید؛ البته، تصمیم نهایی بستگی به نیازهای سیستم و نیازهای منحصر به فرد کسب و کار شما دارد.

هزینه چرخه عمر کمپرسور چقدر است؟

تجزیه و تحلیل هزینه چرخه عمر سیستم کمپرسور (LCC (Life Cycle Cost)) یک ابزار مقایسه است که برای مقایسه سیستم ها و محصولات مختلف استفاده می شود. در رابطه با سیستم های کمپرسور، از LCC  برای ارزیابی گزینه های مختلف سیستم کمپرسور و به منظور ارائه راهنمایی در مورد میزان سرمایه گذاری کل بالقوه هر گزینه استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که LCC دارای محدودیت است؛ زیرا نمی‌تواند هزینه‌های غیرمنتظره یا رشد کسب‌وکار و غیره را محاسبه کند؛ اما روشی بسیار مفید برای برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد نصب کمپرسور بوده و برای سرمایه گذاری شرکت شما مفید خواهد بود.


حتما بخوانيد: کمپرسور هوا مناسب و راهنمای انتخاب آن

چگونه می توانم کل هزینه چرخه عمر کمپرسور خود را محاسبه کنم؟

چند راه برای تعیین هزینه چرخه عمر یک سیستم کمپرسور وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آنها این فرمول ساده است: “هزینه های چرخه عمر = (سرمایه گذاری اولیه) + (هزینه های نگهداری مادام العمر) + (هزینه های انرژی مادام العمر)” هر یک از این سه عامل (هزینه سرمایه اولیه، هزینه های تعمیر و نگهداری و هزینه های عملیاتی)، نقش مهمی در محاسبه هزینه کل چرخه عمر کمپرسور جدید دارند که در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • قیمت کل خرید

قیمت کل خرید، معمولا تنها بخش کوچکی از کل هزینه چرخه عمر است. توجه داشته باشید که فقط به این دلیل که یک کمپرسور ممکن است قیمت خرید بسیار پایین‌تری داشته باشد، الزاما در طول عمر خود هزینه کمتری نخواهد داشت. اگر هزینه های مربوط به نگهداری و مصرف انرژی در بلندمدت کمتر باشد، هزینه اولیه بالاتر ممکن است به نفع شما باشد. همچنین نباید فراموش کنید که هزینه های نصب شامل سیم کشی برق، لوله کشی هوا و آب و الزامات فونداسیون که بسته به نوع و مدل کمپرسور انتخابی می تواند متفاوت باشد را در قیمت خرید اصلی لحاظ کنید.

  • هزینه های نگهداری

هزینه های نگهداری می تواند بسیار متفاوت باشد. این هزینه ها شامل کار و قطعات مورد نیاز برای کارکرد کمپرسور و همچنین برای رعایت برنامه های تعمیر و نگهداری مورد نیاز هستند. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا تعمیر و نگهداری داخلی انجام می شود یا اینکه به یک شرکت ارائه دهنده خدمات هوای فشرده برون سپاری می شود. سازندگان مختلف، پیشنهادات متفاوتی برای فواصل سرویس و تعویض قطعات و عمر مفید آنها پیشنهاد می دهند که می تواند تاثیر زیادی بر میزان هزینه صرف شده برای نگهداری کمپرسور در طول عمر آن داشته باشد.

  • بهره وری انرژی

بهره وری انرژی یک کمپرسور به‌طور بالقوه می تواند سالانه ده ها هزار دلار در هزینه های الکتریکی برای راه اندازی واحد، صرفه‌جویی کند و چنین پس‌اندازی می‌تواند تفاوت قیمت خرید را در عرض چند ماه بازپرداخت کند؛ ناگفته نماند که این پس‌انداز به صورت مداوم خواهد بود و این امکان وجود دارد که در پایان عمر کمپرسور، صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث برگشت کل قیمت خرید کمپرسور شده باشد.

در حالی که هنگام خرید کمپرسور جدید باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت، انتخاب کمپرسور با کم‌ ترین هزینه چرخه عمر می‌تواند بیشترین تاثیر را بر سود شرکت شما داشته باشد.


حتما بخوانيد: صنایع و کمپرسور اسکرو

سوالات متداول

هزینه چرخه عمر کمپرسور چقدر است؟

تجزیه و تحلیل هزینه چرخه عمر سیستم کمپرسور (LCC (Life Cycle Cost)) یک ابزار مقایسه است که برای مقایسه سیستم ها و محصولات مختلف استفاده می شود.

چگونه می توانم کل هزینه چرخه عمر کمپرسور خود را محاسبه کنم؟

هزینه های چرخه عمر = (سرمایه گذاری اولیه) + (هزینه های نگهداری مادام العمر) + (هزینه های انرژی مادام العمر)

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 3 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...

برای مشاهده رایگان کتاب تخصصی کمپرسور هوایار لطفا ثبت نام فرمایید.