سمینار تخصصی آموزشی گازهای صنعتی (ایران گاز 1402)

مقدمه

سمینار تخصصی آموزشی گازهای صنعتی (ایران گاز) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد و مرجع تخصصی آموزشی گازهای صنعتی کشور توسط مرکز آموزش شرکت هوایار به صورت سالیانه برگزار می گردد. با توجه به نیاز روز افزون استفاده از سوخت‌های فسیلی و به تبع آن برداشت و استحصال بیشتر از میادین نفتی، تولید گازهای همراه نفت نیز افزایش می یابد. در بسیاری از موارد عدم استفاده از فرایند مطلوب و مقرون به صرفه منجر به سوزاندن این گازها می گردد. همچنین سوزاندن گازهای نامطلوب در شرایط نرمال و یا غیر نرمال واحد عملیاتی، یک روش استاندارد و ایمن جهت حفظ و یا کنترل فشار واحد عملیاتی به حساب می‌آید. سوزاندن گازهای همراه علاوه بر هدر رفت انرژی و سرمایه عظیم، منجر به افزایش آلودگی‌های زیست محیطی نیز می‌گردد. با استفاده از پلنت احیا گاز فلر از این مشکل جلوگیری می‌شود.

اهداف برگزاری سمینار تخصصی آموزشی گازهای صنعتی

سمینار ایران گاز 1401 با موضوعات طراحی، انتخاب، سایزینگ، بهره برداری و بهینه سازی واحدهای فرآیندی تولید اکسیژن و نیتروژن با روش‌هایCryogenic  و PSA طراحی و با موفقیت و حضور گسترده متخصصین صنایع کشور برگزار گردید.

در سال 1402 نیز این سمینار با ایجاد تغییرات چشمگیر در محتوا و محورهای آن برگزار گردید. این سمنیار با هدف ارتقاء و بروزرسانی دانش عملیاتی، ارائه راهکارهای تجربی و آشنایی متخصصین با آخرین دستاوردهای علمی بین المللی انجام گردید. همچنین درقالب 5 دوره آموزشی تخصصی با محوریت بازیابی گازهای فلر (برای اولین بار در ایران) و واحدهای فرآیندی تولید هیدروژن با روش Steam Reforming، اکسیژن و نیتروژن با روش‌هایCryogenic   و PSA از تاریخ 26 دی 1402 به مدت دو روز در تهران و محل هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار شد.

دومین سمینار تخصصی آموزشی گازهای صنعتی (ایران گاز1402) با حضور گسترده متخصصین فعالان در واحدهای فرآیندی صنایع فولاد، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قرار گرفت.

محتوای سمینار تخصصی آموزشی گازهای صنعتی

عناوین دوره‌های آموزشی که در دومین سمینار تخصصی ایران گاز 1402 برگزار شد عبارت بودند از:

  • گاز فلر، چالش‌های بهره برداری پلنت‌های بازیابی گاز فلر و راهکارهای رفع آنها
  • سیستم تولید هیدروژن به روش Steam Reformer و خالص سازی آن به روش PSA
  • بررسی و عیب یابی مشکلات فرایندی سیستم تولید هیدروژن به روش Steam Reformer و خالص سازی آن به روش PSA
  • تولید اکسیژن و نیتروژن به روش کرایوژنیک وPSA
  • عیب یابی و نکات تعمیراتی تولید اکسیژن و نیتروژن به روش کرایوژنیک
خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...