ولو کمپرسور رفت و برگشتی

فیلم ولو کمپرسور پیستونی

ولو کمپرسور پیستونی اغلب به عنوان قلب یک کمپرسور شناخته می‌شوند.

در سرعت‌های زیاد یا اختلاف فشار بالا، ولو ‌ها ممکن است به دلیل فلاتر و نیروهای ضربه‌ای زیاد از کار بیفتند. ولوها همچنین باید بتوانند در برابر شرایط سخت عملیاتی مانند گاز ترش و گازهای کثیف مقاومت کنند.

ولو کمپرسور پیستونی صفحه‌ای یا Plate Type به طور خاص برای غلبه بر این مشکلات طراحی شده است. البته با حفظ مزایای ولوهای حلقه ای یا Ring Type. ولو صفحه‌ای از جنس ترموپلاستیک غیرفلزی است و ثابت شده است که نسبت به دیسک‌‌های فلزی قبلی، قابلیت آب بندی بهتر در زمان طولانی تری خواهند داشت. ترموپلاستیک‌ها همچنین در برابر چسبیدن ذرات کوچک، ماسه و زباله‌های  احتمالی موجود در گاز فرآیندی بسیار مقاوم هستند.

در مقابل، صفحات آب بندی فلزی تحت شرایط مشابه دچار ساییدگی یا ترک می‌شوند. به منظور کاهش اثرات نامطلوب فلاتر و همچنین ضربه ثابت با سرعت بالا، از یک پلیت مرطوب فلزی غیر آب بند به عنوان پلیت دوم استفاده می‌شود. این پلیت، عملیات حرارتی می‌شود تا هم سختی آن بالا رود و هم حرکت مناسبی بین پلیت اصلی و بدنه ولو داشته باشد. هنگامی که دریچه باز می‌شود، هر دو پلیت به سرعت شتاب می‌گیرند اما عمده ضربات توسط پلیت ثانویه که سخت شده است، گرفته می‌شود.

همچنین هرگونه فلاتر احتمالی که ممکن است به دیسک اولیه به دلیل سرعت بالا یا اختلاف فشار زیاد وارد شود، توسط دیسک ثانویه از بین می‌رود. هر دو نوع این پلیت‌ها در متریال و چیدمان‌های متفاوتی موجود هستند.  Seat و Guard در این پلیت‌ها از جنس فولاد استاندارد یا فولاد ضد زنگ برای استفاده در محل‌های خورنده، موجود است.

تیم مهندسی به طور خاص ولوهای مورد نیاز شما را طوری طراحی می‌کند که دقیقاً با محیط کاربری شما مطابقت داشته باشد. عمر طولانی در برابر اختلاف فشار و سرعت‌های بالا و همچنین مقاومت بسیار بالا در برابر گاز ترش و محیط‌هایی با گاز کثیف  و همچنین reliability  یا قابلیت اطمینان بالا، از ویژگی‌های ولوهای Plate type می‌باشد.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 2 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...