فیلم مخزن هوای فشرده چیست؟

فیلم مخزن هوای فشرده چیست؟

در فیلم مخزن هوای فشرده نشان داده می شود که مخزن هوای فشرده (Pressure Vessel) که به عنوان مخازن هوای مرطوب (Wet) و خشک (Dry) در پکیج‌های هوای فشرده شناخته می‌شوند، یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات در سیستم های هوای فشرده می‌باشند که در واحدهای بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد مخازن هوای فشرده

  1. وظیفه اصلی مخزن، ذخیره کردن هوای فشرده شده تولید شده توسط کمپرسور و تعدیل نوسانات خروجی از کمپرسور است.
  2. مخزن به علت سطح تماس گسترده‌ای که با هوای محیط دارند، باعث خنک شدن هوای فشرده می‌شود و بخشی از رطوبت موجود در هوا را به صورت قطرات آب ته نشین می‌کنند.
  3. نوسانات فشار (Pulsation) را که در شبکه هوا بوجود می‌آید را کنترل کرده، جریان هوا را آرام نموده و فشار شبکه هوای فشرده را ثابت نگه می‌دارند. در حقیقت مخزن هوای فشرده باعث می‌شود تا از ایجاد افت فشار ناگهانی در محل مصرف جلوگیری شود.
  4. در صورتی که در خروجی کمپرسورها از مخزن هوای فشرده (یا همان مخزن wet) استفاده نشود؛ فاصله زمانی بین لود (Load)  و آنلود(unload) شدن کمپرسور را کاهش داده و این امر منجر به فشار بیشتر به دستگاه و استهلاک بیشتر قطعات متحرک داخلی کمپرسور می‌شود.

توجه داشته باشید که سیکل‌های لود و آنلود به تا فشار مخزن کم شود و کمپرسور مجددا load شود این امر در طولانی می تواند منجر به آسیب به سیستم برق کمپرسور شود. میزان نوسان هوای فشرده در کارگاه و یا کارخانه‌ی شما نیز بستگی دارد.

در خرید مخزن هوای فشرده باید این نکته را در نظر داشته باشید که:

محاسبه سایز مخزن هوای فشرده از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که مخزن بیش از اندازه بزرگ باشد می‌تواند منجر به قرارگیری بیش از حد کمپرسور در حالت آنلود (unload) شود در صورتی که کمپرسور بیش از زمان تعریف شده در حالت آنلود باقی بماند  به فاز  stand by  رفته و موتور کمپرسور خاموش می‌شود و تا زمانی خاموش می‌ماند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 1 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...