صنایع و کمپرسور اسکرو

صنایع و کمپرسور اسکرو

فهرست

فهرست

از آنجایی که کمپرسور اسکرو (screw compressors) ماشین های همه کاره ای هستند، در صنایع بی شماری کاربرد دارند. از تمیز کردن گرفته تا ابزارهای برقی، روش های استفاده از این تجهیزات عملا بی پایان هستند. درک اینکه چه صنایعی از کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌کنند به شما این امکان را می دهد تا نحوه عملکرد تجهیزات و اینکه آیا آن برای عملیات شما مورد استفاده است یا خیر را بدانید.

با تقاضای مدرن برای محصولات و لوازم، کارخانه های تولیدی برای کار سریع و در عین حال بهینه به آخرین فناوری نیاز دارند. کمپرسور اسکرو هسته اصلی عملیات‌های بی‌شمار صنایع تولید است. یک کارخانه تولیدی احتمالاً از یک کمپرسور پیچی دوار برای جریان هوای ثابت خود استفاده می کند. بخش‌های مختلف تولیدی ، از کمپرسورهای اسکرو به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، از جمله:

ساخت عمومی

کارخانه‌های عمومی می‌توانند از کمپرسورهای اسکرو برای بستن، مهر و موم کردن و تمیز کردن استفاده کنند. آنها همچنین از کمپرسورهای هوا برای کار با ابزارهای برقی، کنترل ها و محرک ها استفاده می کنند.

تولید پلاستیک و لاستیک

 تولیدکنندگانی که با پلاستیک، لاستیک و مواد مشابه کار می کنند از کمپرسورهای اسکرو برای تزریق و پرس قالب استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است از کمپرسورهای هوا برای بستن و شکل دادن به مواد و راه اندازی ابزارهای برقی استفاده کنند.

فلز

صنایع ساخت فلز می توانند از کمپرسور اسکرو برای تامین برق ایستگاه های مونتاژ و ابزارهای پنوماتیک استفاده کنند. آنها ممکن است محصولات را اسپری کنند و قالب ها را با کمک کمپرسور هوا تزریق کنند.

مواد غذایی، آشامیدنی و دارویی

شرکت های مواد غذایی، نوشیدنی و داروسازی و سایر تولیدکنندگانی که به کیفیت هوای کلاس صفر نیاز دارند(برای اطلاعات بیشتر به مقاله کمپرسورهای اویل فری مراجعه کنید)، کمپرسور هوا بدون روغن را برای نیازهای خود انتخاب می کنند. این به این دلیل است که آنها می توانند لایه های مختلف روی  محصولات غذایی  را اسپری کنند، بطری ها را پر کنند یا محصول ها را با کمپرسور اسکرو آبگیری و خشک کنند. روغن کمپرسور اسکرو اویل اینجکت محصولات را آلوده می کند از این رو کمپرسورهای (اویل فری)Oil-free گزینه های مناسبی هستند.

صنایع و کمپرسور اسکرو

ساخت و ساز

کار ساخت و ساز، به ویژه در سطوح بزرگ و حرفه ای، برای کارایی نیاز به ابزارهای پنوماتیک دارد. کارگران ساختمانی ممکن است از کمپرسورهای اسکرو  برای سرعت های متغیر خود استفاده کنند.

  تخریب

تخریب ساختمان های مسکونی یا تجاری یک کار سخت است. ابزارهایی که با هوا کار می کنند مانند jackhammers به شکستن مواد و ساختارهای سخت کمک می کنند.

کارهای راهداری

 خدمه ساخت و ساز ممکن است به کمپرسورهای اسکرو برای تخریب جاده ها، تمیز کردن مناطق برای سنگفرش یا پاشیدن رنگ یا پوشش روی ساخت و سازهای تکمیل شده نیاز داشته باشند.

پروژه های تجاری و مسکونی

 چه خدمه در حال ساخت خانه باشند و چه مشغول بیزنس های دیگر، آنها به ابزارهای پنوماتیک برای مشاغل خود نیاز دارند. مته‌ها، تفنگ‌های میخکوبی، آسیاب‌ها، سنباده‌ها و ابزارهای بیشماری که با هوا کار می‌کنند، کارهای بهینه ای در محل کار ساختمانی انجام می‌دهند.

کشاورزی

کشاورزی از سطوح کوچک گرفته تا تجاری، به ماشین آلات پیچیده ای نیاز دارد تا وظایف سخت را آسان تر کند. هر چیزی از تراکتور گرفته تا پمپ و سمپاش با کمپرسورهای هوا کار می کند. برای حفظ مزارع در حال رشد محصولات و گیاهان، کشاورزان ممکن است از سیستم های آبیاری استفاده کنند. آنها می توانند هوای فشرده را از طریق کمپرسور های اسکرو در خطوط آبیاری برای پاکسازی و تمیز کردن آنها شلیک کنند.

 نیاز مختلف کشاورزی

مزارع لبنیات

دامداران ممکن است از کمپرسورهای هوا برای انتقال شیر به مخازن یا کامیون های موجود در تاسیسات خود استفاده کنند. همانطور که تولید کنندگان مواد غذایی انجام می دهند، مزارع لبنی کمپرسورهای بدون روغن را برای کاربردهایی که در تماس مستقیم با محصولات آنها هستند انتخاب می کنند.

گلخانه ها

اگر مزارع، دارای گلخانه برای رشد محصول و کاشت در تمام طول سال باشند، به تهویه مناسب برای ساختمان خود نیاز دارند. کشاورزان می توانند هوای تمیز را برای تهویه این مناطق از کمپرسورهای هوا دریافت کنند.

 تولید انرژی

بخش انرژی راه های مختلفی برای استفاده از کمپرسورهای اسکرو و سایر کمپرسورهای هوا برای عملیات خود پیدا می کند. اینکه یک صنعت تولید انرژی چگونه از کمپرسور اسکرو استفاده می کند به نیاز آن بستگی دارد، اما این بخش های مختلف می توانند از این تجهیزات استفاده کنند:

 گاز طبیعی

تولید گاز طبیعی می تواند از کمپرسورهای اسکرو برای تمیز کردن تجهیزات و حفاری استفاده کند. آنها همچنین ممکن است گاز طبیعی را برای عملیات خود فشرده کنند.

نفت

در حفاری نفت، اغلب از کمپرسورهای هوا برای عملیات خود استفاده می کنند.


حتما بخوانید: کمپرسور هوا در پزشکی و کاربرد آن


سوالات متداول

اگر مزارع دارای گلخانه برای رشد محصول و کاشت در تمام طول سال باشند، به تهویه مناسب برای ساختمان خود نیاز دارند. کشاورزان می توانند هوای تمیز را برای تهویه این مناطق از کمپرسورهای هوا دریافت کنند.

کمپرسورهای هوا بدون روغن  (اویل فری) Oil-free انتخاب خوبی هستند، شرکت های مواد غذایی، نوشیدنی و داروسازی و سایر تولیدکنندگانی که به کیفیت هوای کلاس صفر نیاز دارند، کمپرسورهای هوا بدون روغن را برای نیازهای خود انتخاب می کنند.

کمپرسور مناسب برای استفاده در این صنعت ، کمپرسور اسکرو می باشد.تولیدکنندگانی که با پلاستیک، لاستیک و مواد مشابه کار می کنند از کمپرسورهای اسکرو برای تزریق و پرس قالب استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است از کمپرسورهای هوا برای بستن و شکل دادن به مواد و راه اندازی ابزارهای برقی استفاده کنند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 3 ، میانگین امتیازها: 5,00
Loading...