کمپرسور-اسکرو-چرخشی-هوایار

چگونه کمپرسور اسکرو چرخشی (روتاری) مناسب را انتخاب کنیم؟

کارایی، قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری کمپرسورهای اسکرو آنها را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.  بیاموزید که چگونه کمپرسور اسکرو چرخشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

کمپرسورهای اسکرو چرخشی (روتاری) در صنایع مختلف حیاتی هستند و هوای فشرده کارآمد و قابل اطمینان را ارائه می‌دهند. اما کاربردهای بی‌شماری و انواع مختلفی از کمپرسورهای هوای پیچ روتاری (اسکرو) وجود دارد. با توجه به تنوع گزینه‌های موجود، انتخاب مناسب برای کسب و کار شما می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد.

کمپرسور اسکرو چرخشی چیست؟

چه در زمینه ساخت و تولید، چه داروسازی یا ساخت و ساز فعالیت می‌کنید، درک ویژگی‌های کلیدی این کمپرسورها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کمپرسور برای کاربرد خود کمک کند. هدف این راهنما ساده سازی فرآیند با تکیه بر تجربه گسترده گروه صنعتی هوایار در سیستم‌های هوای فشرده است.

یک کمپرسور اسکرو (مارپیچ دوار) از دو روتور (پیچ مارپیچ) برای فشرده سازی هوا استفاده می‌کند که تفاوت زیادی با کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی دارد که از پیستون استفاده می‌کنند.  همانطور که پیچ‌ها (اسکروها) به هم متصل و نزدیک می‌شوند، حجم هوا را کاهش می‌دهند و فشار آن را افزایش می‌دهند. این طراحی امکان عملکرد مداوم را فراهم می‌کند و کمپرسورهای اسکرو دوار را برای کاربردهایی که نیاز به تامین هوای ثابت دارند ایده آل می‌کند.

مزایای کمپرسور اسکرو چرخشی؟

علاوه بر کارایی، قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری، کمپرسورهای اسکرو دوار دارای مزایای بسیار دیگری نیز هستند:

  • صدای خروجی آنها کم است و ردپای فیزیکی آنها کم است. یعنی می‌توانید آنها را در مکان‌های بیشتری نصب کنید.
  • برخلاف کمپرسورهای پیستونی، آنها نیازی به زمان خنک شدن ندارند. این موضوع به آنها اجازه می‌دهد تا به طور مداوم کار کنند و نیازی به نگهداری زیادی ندارند.
  • علاوه بر این، کمپرسورهای اسکرو چرخشی روغن کاری شده دارای خروجی روغن کم به اندازه3 ppm  تا 5 ppm هستند.
  • در نهایت، در طول عمر مورد انتظار 10 سال یا بیشتر آنها ، لازم نیست نگران افت ظرفیت آنها باشید.

چگونه کمپرسور اسکرو (پیچ روتاری) را متناسب با امکانات خود انتخاب کنیم؟

کمپرسورهای چرخشی اسکرو بدون روغن و روغنی

اول از همه، تعیین اینکه آیا کمپرسور اسکرو (پیچی چرخشی) بدون روغن یا روغنی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، ضروری است. انتخاب بین کمپرسورهای اسکرو (پیچ روتاری) بدون روغن و روغنی به نیازهای خلوص هوای شما بستگی دارد. کمپرسورهای بدون روغن هوای باکیفیت را فراهم می‌کنند که برای صنایعی مانند فرآوری مواد غذایی و داروسازی ضروری و مورد نیاز است. مدل‌های روغنی رایج‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند، و برای مصارف صنعتی عمومی که در آن خلوص هوا اهمیت کمتری دارد، مناسب هستند.

 Oil-FreeOil-Injected
مزایابدون آلودگی روغن، مناسب برای کاربردهای حساسهزینه کمتر، به طور گسترده قابل استفاده است
معایبهزینه اولیه بالاتربرای حذف روغن نیاز به تصفیه هوا دارد
صنایع مربوطهداروسازی، فرآوری مواد غذاییتولید عمومی، ساخت و ساز

دو نوع درایو، مزایای بسیار

اکنون که قبلاً انتخاب خود را بین کمپرسور روغنی و کمپرسور بدون روغن انجام داده‌اید، گام بعدی انتخاب نوع درایو برای کمپرسور هوای خود است. گروه صنعتی هوایار کمپرسورهای اسکرو (پیچ روتاری) را با درایوهای تسمه یا کوپل مستقیم و گیرباکس ارائه می‌دهد. کمپرسورهای تسمه‌ای مقرون به صرفه هستند و نصب، راه اندازی و نگهداری آنها آسان هست و برای عملیات‌های کوچکتر ایده آل هستند. مدل‌های مستقیم و گیربکسی ساکت‌تر و کارآمدتر هستند و برای کاربردهای بزرگ‌تر و سخت‌تر مناسب‌تر هستند. هزینه سرمایه گذاری اولیه آنها کمی بالاتر است. با این حال، از آنجایی که کمپرسورهای دارای گیربکس (چرخ دنده) کارآمدتر و بدون تعمیر و نگهداری هستند، هزینه کمتری برای کار کردن دارند. این موضوع به شما این امتیاز را می‌دهد تا به سرعت آن هزینه بالاتر را جبران کنید.

 درایو تسمه‌ایدرایو مستقیم و گیربکسی
مزایاهزینه کمتر، تعمیر و نگهداری آسانعملکرد آرام‌تر، راندمان بالاتر
معایبکارایی کمتری داردهزینه اولیه بالاتر

کمپرسورهای اسکرو چرخشی با سرعت ثابت، دو سرعته و متغیر

کمپرسورهای اسکرو چرخشی با سرعت ثابت، دو سرعته و سرعت متغیر گزینه‌های رایج برای کاربردهای مختلف هستند.

اغلب گفته می‌شود که انتخاب بین کمپرسورهای اسکرو هوا با سرعت ثابت و سرعت متغیر معمولاً به نیاز هوای شما بستگی دارد. کمپرسورهای سرعت ثابت با سرعت ثابتی کار می‌کنند که برای برنامه‌هایی با تقاضای ثابت مناسب است و کمپرسورهای درایو با سرعت متغیر (VSD) فقط زمانی که تقاضای نوسانی دارید.

علیرغم چنین تصورات رایجی، کمپرسورهای سرعت ثابت لزوماً گزینه ایده‌آلی برای تقاضای ثابت هوا نیستند. کمپرسورهای VSD  همچنین با تنظیم پویا، سرعت خود برای تطبیق با تقاضای هوا، ارائه بازدهی بالاتر و صرفه جویی در انرژی برای نیازهای پایدار و نوسان، کاملاً قادر به مدیریت چنین سناریوهایی هستند. در نهایت، تصمیم نهایی خرید بنا بر محدودیت های بودجه ای صورت می پذیرد تا لزوما الزامات کاربری های خاص .

گزینه سوم نیز وجود دارد که بازده انرژی بیشتری را نسبت به کمپرسورهای سرعت ثابت با هزینه سرمایه گذاری کمتر نسبت به کمپرسورهای VSD ارائه می‌دهد. فناوری سرعت دوگانه، FAD را در فشارهای تنظیمی ثبت شده بهینه می‌کند. در حالی که نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالاتر در مقایسه با سرعت ثابت دارد، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد و برای برنامه‌هایی که نیاز به جریان بالا در فشارهای مختلف دارند، مناسب است.

در نتیجه، هنگام در نظر گرفتن کمپرسورهای اسکرو با سرعت ثابت، دو سرعته و سرعت متغیر، یک کمپرسور VSD به عنوان انتخاب برتر برای کاربردهایی با تقاضای متغیر و ثابت ظاهر می شود.  کارایی آن نه تنها به نفع شماست بلکه در درازمدت برای محیط زیست نیز مفید است.

اندازه مناسب کمپرسور هوا

انتخاب اندازه مناسب برای کمپرسور اسکرو شما بسیار مهم است. در نظر گرفتن جریان مورد نیاز هوای فشرده به عنوان عامل اصلی در اندازه کمپرسور ضروری است. یک کمپرسور کوچک نیاز هوای شما را برآورده نمی‌کند، در حالی که یک کمپرسور بزرگ انرژی را هدر می‌دهد. گروه صنعتی هوایار کمپرسورهایی با ظرفیت‌های متنوعی را با توجه به نیازهای مختلف ارائه می‌دهد که عملکرد کارآمد و صرفه جویی در انرژی را تضمین می‎کند.

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب (هنوز امتیازی داده نشده است)
Loading...