درایر جذبی هوایار

کاتالوگ درایر جذبی هوایار

در کاتالوگ درایر جذبی هوایار به بررسی اهمیت خشک کردن هوای فشرده، انواع خشک کن های هوا و معرفی تکنولوژی درایرهای جذبی هوایار می پردازیم.

چرا خشک کردن هوای فشرده اهمیت دارد؟

اکثر گازهای مورد استفاده در صنعت حاوی مقداری رطوبت (بخار آب) بوده و همین امر می‌تواند موجب بروز مشکلات عدیده در سیستم تراکم و یا بهره برداری از گازهای صنعتی گردد.
به عنوان مثال هوا همواره حاوی مقداری رطوبت بوده که حضور آن در سیستم هوا فشرده باعث یخ زدگی، زنگ زدن، قفل شدن، تأثیر نامطلوب بر روی سیستم روانکاری، خرابی قطعات سیستم‌های پنوماتیک، خوردگی و … می‌گردد.
حضور رطوبت در گازهای طبیعی در کنار گازهای اسیدی نظیر CO2 و H2S ضمن ایجاد یخ زدگی می‌تواند باعث بروز خوردگی در خطوط انتقال گاز گردد. به همین خاطر رطوبت زدائی از گازها بخش اجتناب ناپذیری از سیستم‌های تراکم گازها در صنایع می‌باشد.

نقطه شبنم

نقطه شبنم روشی رایج برای اندازه گیری میزان آب در هوای فشرده است. PDP به دمایی اشاره دارد که در آن هوا یا گاز از آب اشباع می شود و روند تراکم یا تبدیل به حالت مایع آغاز می شود یا می توان گفت نقطه ای است که در آن، هوا قادر به نگه داشتن بخار آب بیشتری نیست. به منظور به حداقل رساندن مقدار آب در هوای فشرده، سطح PDP کمتری لازم است، در حالی که مقدار بالای آن موجب زیاد شدن بخار آب در سیستم می شود.

اندازه خشک کن، میزان PDP و میزان تراکم سیستم، توسط کمپرسور تعیین می شود.

چرا باید گازها را رطوبت زدایی کرد

هنگامی که گازی مانند هوا توسط کمپرسور متراکم می شود، ضمن افزایش فشار، حجم گاز کاهش یافته و در عوض دمای آن افزایش می یابد. رطوبت موجود در گاز به علت بالا بودن دمای گاز خروجی از کمپرسور بصورت بخار خواهد بود، ولی به علت سرد کردن گاز در خنک کن های بین مرحله ای و نهایی و کاهش دمای گاز تا دمای محیط (ویا اندکی بالاتر از آن)، به علت کاهش حجم گاز، میزان رطوبت موجود در واحد حجم گاز از میزان اشباع بیشتر بوده و به همین خاطر بخش اعظمی از رطوبت موجود در گاز به صورت مایع درآمده که توسط تله های رطوبت گیر از گاز جدا شده و توسط شیرهای شناوری به بیرون تخلیه می شود. بدیهی است در شرایط فوق گاز خارج شده از خنک کن نهایی بصورت اشباع بوده و اگر در ادامه مسیر بهره برداری شرایط دمایی محیط در حدی باشد که از نقطه شبنم گاز خارج شده از خنک کن نهایی کمتر باشد، این امر می تواند موجب میعان مجدد رطوبت و حتی در شرایط محیطی بسیار سرد بصورت یخ دراید.

جهت آشنایی بیشتر با درایر جذبی هوایار می‌توانید کاتالوگ این محصول را مطالعه و یا با همکاران ما در واحد فروش کمپرسورهای صنعتی با شماره تماس 41976-021 در ارتباط باشید.

کاتالوگ

دیتاشیت

خیلی ضعیفضعیفمتوسطخوبخیلی خوب
تعداد امتیازات: 2 ، میانگین امتیازها: 3,00
Loading...